×

تحقق ارتقاء نظام قضایی با تشکیل دادسرای امور بین‌الملل

تحقق ارتقاء نظام قضایی با تشکیل دادسرای امور بین‌الملل

یک وکیل دادگستری با تاکید بر اهمیت تشکیل دادسرای امور بین‌الملل گفت وجود یک دادگاه صالح متخصص در امور بین‌الملل می‌تواند جایگاه جمهوری اسلامی ایران را در منطقه ارتقاء بخشد و شرایط رشد و تعالی بیش از پیش نظام قضایی را مهیا کند

تحقق-ارتقاء-نظام-قضایی-با-تشکیل-دادسرای-امور-بین‌الملل وکیل 

یک وکیل دادگستری با تاکید بر اهمیت تشکیل دادسرای امور بین‌الملل گفت: وجود یک دادگاه صالح متخصص در امور بین‌الملل می‌تواند جایگاه جمهوری اسلامی ایران را در منطقه ارتقاء بخشد و شرایط رشد و تعالی بیش از پیش نظام قضایی را مهیا کند.

 "محمدجعفر نعناکار" در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تشکیل دادسرای امور بین‌الملل اظهار داشت: با توجه به سخنان دادستان تهران به زودی مجتمع قضایی امور بین‌الملل تشکیل خواهد شد و پرونده‌های قضایی مرتبط با اتباع بیگانه، قراردادهای بین‌المللی و  تجارت بین‌المللی در این مجمع  مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.
 
وی ادامه داد: همچنین اختلافات حقوقی ناشی از جامعه بین‌المللی که ممکن است یک طرف آن ایرانی باشد در دادسرای امور بین‌الملل مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.
 
این وکیل دادگستری با اشاره به پتانسیل مجتمع قضایی امور بین‌الملل تصریح کرد: دادسرای امور بین‌الملل به عنوان یک مرجع بین المللی دارای پتانسیل لازم است و می‌تواند به گونه‌ای عمل کند که تجار سایر کشورها  این مجتمع را صالح به رسیدگی برای اختلافات خود بدانند.
 
نعناکار با توجه  به رشد بی‌سابقه صادرات غیر نفتی ایران بیان کرد:  از آنجایی که قرارداد‌های بی‌شماری با اتباع دیگر کشورها بسته می‌شود، وجود چنین مجمعی راه‌گشای بسیاری از اختلافات حقوقی و قانونی در این زمینه نیز خواهد بود.
 
وی  با اشاره به اینکه پیش از این رسیدگی به جرائم دیگر اتباع کشورها در دادگاه‌های عمومی صورت می‌پذیرفت  اظهار داشت: چندین سال قبل چند شعبه مخصوص برای قراردادهای خارجی اختصاص یافته بود که امید است با راه اندازی مجتمع قضایی امور بین‌الملل تمامی این پرونده‌ها به صورت تخصصی در این مجتمع مورد رسیدگی واقع گیرد.

نعناکار با تاکید بر اهمیت تشکیل دادسرای امور بین‌الملل تصریح کرد: وجود یک دادگاه صالح متخصص در امور بین‌الملل می‌تواند جایگاه ایران را در منطقه ارتقاء بخشد و موجبات رشد و تعالی بیش از پیش نظام قضایی را مهیا کند.

این حقوقدان در پایان خاطرنشان کرد: وجود مجتمع قضایی امور بین‌الملل کاستی‌هایی که در این زمینه داشته‌ایم تا حدقابل قبولی مرتفع خواهد کرد،  بنابراین استفاده از قضات متخصص و وکلای متخصص در امور بین الملل با توجه به تعلیمات آکادمیکی که در این زمینه در کشور وجود دارد باعث خواهد شد تا زنجیره و پیوند قوه قضائیه با جامعه دانشگاهی بیش از پیش محکم شده و عدالت به صورت بهتری اجرا شود.

گفتنی است؛ قرار شده جرایم مربوط به اتباع بیگانه و همچنین شکایات اتباع ایرانی از اتباع خارجی در مجمع قضایی امور بین‌الملل  مورد رسیدگی قرار بگیرد.

منبع : باشگاه خبرنگاران

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.