×

معرفی افراد از سوی رئیس قوه قضاییه به معنای نخبه‌گزینی است

معرفی افراد از سوی رئیس قوه قضاییه به معنای نخبه‌گزینی است

یک وکیل دادگستری با توجه به اینکه رئیس‌جمهور در مورد انتخاب وزیر دادگستری باید وی را از میان افراد پیشنهادی رئیس قوه قضاییه انتخاب کند، گفت این معرفی به معنای محدودیت نیست بلکه نوعی نخبه‌گزینی به منظور گزینش افراد لایق، مدیر و مدبّر در حوزه قضا است

معرفی-افراد-از-سوی-رئیس-قوه-قضاییه-به-معنای-نخبه‌گزینی-است

لزوم دانش قضایی برای انتخاب وزیر دادگستری

یک وکیل دادگستری با توجه به اینکه رئیس‌جمهور در مورد انتخاب وزیر دادگستری باید وی را از میان افراد پیشنهادی رئیس قوه قضاییه انتخاب کند، گفت: این معرفی به معنای محدودیت نیست بلکه نوعی نخبه‌گزینی به منظور گزینش افراد لایق، مدیر و مدبّر در حوزه قضا است.

" محمدحسین صمدی " وکیل دادگستری در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، در رابطه با انتخاب وزیر دادگستری از سوی رئیس‌جمهور، اظهار داشت: وزیر دادگستری از سوی هیئت دولت با مشورت ریاست قوه قضاییه و پس از گرفتن رای اعتماد از مجلس شروع به کار خواهد کرد.
 
وی ادامه داد: رئیس قوه قضاییه باید افرادی را انتخاب کند که دارای تجربه و سوابق قضایی و به مسلط به قوانین حقوقی باشند.
 
صمدی با اشاره به افرادی که از سمت رئیس دستگاه قضا به رئیس‌جمهور معرفی می‌شوند تصریح کرد: معرفی افراد برای احراز مقام وزارت دادگستری از سوی قوه قضاییه به معنای محدودیت نیست بلکه نوعی نخبه‌گزینی و گزینش کردن افراد لایق، مدیر و مدبر است.
 
این وکیل دادگستری افزود: وزیر دادگستری رابط بین قوه مجریه و قضاییه است و باید از پتانسیل لازم در طرح لوایح، پیشنهادها و آیین‌نامه‌های قضایی در مجلس برخوردار باشد.

وی با تاکید بر تخصصی بودن کار قضا تصریح کرد: وزیر دادگستری منتخب، باید مزین به فضل و دانش حقوقی باشد چرا که برای  پیگیری مسایل قضایی در صحن مجلس لاجرم دارا بودن این وی‍‍ژگی ضروری خواهد بود.
 
این وکیل دادگستری در پایان خاطرنشان کرد: چنانچه وزیر منتخب دادگستری با مسایل حقوقی بیگانه و تجربه عملی نداشته باشد در روشن کردن زوایای مختلف و پاسخگویی به سوالات نمایندگان مجلس توانا نخواهد بود.

منبع : باشگاه خبرنگاران

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.