×

درخواست از مجلس برای دائمی کردن قانون بیمه شخص ثالث

درخواست از مجلس برای دائمی کردن قانون بیمه شخص ثالث

مدیرعامل ستاد دیه کشور گفت مدت قانون آزمایشی بیمه شخص ثالث، شهریورماه امسال به پایان می‌رسد و با توجه به آثار مثبت اجرای این قانون، از مجلس شورای اسلامی تقاضای دائمی کردن آن را داریم

درخواست-از-مجلس-برای-دائمی-کردن-قانون-بیمه-شخص-ثالث وکیل 

 مدیرعامل ستاد دیه کشور گفت: مدت قانون آزمایشی بیمه شخص ثالث، شهریورماه امسال به پایان می‌رسد و با توجه به آثار مثبت اجرای این قانون، از مجلس شورای اسلامی تقاضای دائمی کردن آن را داریم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سیدالله جولایی مدیرعامل ستاد دیه کشور شب گذشته در جریان برگزاری جشن گلریزان برای کمک به آزادی زندانیان نیازمند و با حضور تعدادی از خیرین برگزار شد، اظهار داشت: در 34 سال گذشته بیش از 70 هزار نفر از زندانیان نیازمند با کمک ستاد دیه، خیرین و مسئولان از زندان آزاد شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه اجرای 5 ساله و آزمایشی قانون استفاده از بیمه شخص ثالث به عنوان وثیقه 20 شهریور ماه به پایان می‌رسد، گفت: کمیته حقوقی ستاد دیه کشور، پیشنهادی به مجلس شورای اسلامی ارائه کرده است و درخواست دائمی شدن این قانون را دارد.

جولایی اجرای این قانون را تجربه مثبتی دانست و خاطرنشان کرد: قبل از اجرای این قانون روزانه حدود 50 نفر به زندان‌ها می‌رفتند ولی بعد از اجرای آن، نهایتا یک یا دو نفر در روز به زندان می‌روند.

مدیرعامل ستاد دیه کشور افزود: پیشنهاد ستاد دیه کشور با امضای 52 نماینده مجلس اعلام وصول شده است و امیدواریم با نگاه مثبت مجلس شورای اسلامی، این قانون دائمی شود؛ اما در مقابل عده‌ای در بیمه‌ها به جای اینکه در راستای دائمی شدن این قانون گام بردارند، قصد دارند قانون فعلی را مورد اصلاح قرار دهند که این کار ممکن است چند سالی اقدامات ما را با وقفه مواجه کند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 9 هزار و 206 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد از زندان‌ها آزاد شدند ادامه داد: بدهی این تعداد از زندانیان حدود 900 میلیارد تومان بود که شاکیان از دریافت بیش از 56 درصد آن صرفنظر کردند.

جولایی با درخواست از اتاق بازرگانی برای همسو کردن دستگاه‌ها و بخش‌های مختلف اقتصادی برای کمک بیشتر به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد گفت: یکی از اقدامات خوبی که در این سال‌ها صورت گرفته، اختصاص 5 درصد از 2 درصد جوایز قرض‌الحسنه توسط بانک تجارت است که از 5 سال پیش تاکنون ادامه دارد.

مدیرعامل ستاد دیه کشور با اشاره به حضور حدود 8 هزار زندانی نیازمند در زندان‌های کشور و نیاز آنها به مبلغی حدود 280 میلیارد تومان گفت: یک هزار و 996 نفر از آنها مربوط به دیه، 4 هزار و 298 نفر مربوط به محکومیت مالی، 2 هزار و 174 نفر مربوط به مهریه و 392 نفر مربوط به نفقه هستند.

وی با ابراز خرسندی از گسترش سنت حسنه برگزاری جشن گلریزان در سراسر کشور اظهار داشت: امسال پیش‌بینی می‌کنیم بیش از 200 جشن گلریزان در سراسر کشور برگزار شود و در روزهای گذشته شاهد بودیم حتی در دورافتاده‌ترین نقاط استان سیستان و بلوچستان هم برای این امر جشن‌هایی برپا شده است.

منبع : باشگاه خبرنگاران

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.