×

اظهارات رئیس دیوان عدالت اداری در رسیدگی دوباره به مصوبه 74 هزار میلیاردی دولت

اظهارات رئیس دیوان عدالت اداری در رسیدگی دوباره به مصوبه 74 هزار میلیاردی دولت

رئیس دیوان عدالت اداری گفت امروز دیوان به مصوبه 74 هزار میلیاردی دولت رسیدگی کرد و فعلا از اعضای دولت خواسته شده که مستندات خود را به صورت کتبی به دیوان ارائه کنند تا در جلسات بعدی به این موضوع رسیدگی شود

اظهارات-رئیس-دیوان-عدالت-اداری-در-رسیدگی-دوباره-به-مصوبه-74-هزار-میلیاردی-دولت

رئیس دیوان عدالت اداری گفت: امروز دیوان به مصوبه 74 هزار میلیاردی دولت رسیدگی کرد و فعلا از اعضای دولت خواسته شده که مستندات خود را به صورت کتبی به دیوان ارائه کنند تا در جلسات بعدی به این موضوع رسیدگی شود.

"حجت‌الاسلام محمدجعفرمنتظری" در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران در رابطه با جلسه امروز دیوان عدالت اداری برای رسیدگی به مصوبه 74 هزار میلیاردی دولت اظهار داشت: اجمالا سوالات متعددی مطرح شد و آقایان به این سوالات پاسخ دادند ولی هنوز رای صادر نشده است.

وی ادامه داد: از اعضای دولت خواسته شد که مستندات خود را به صورت کتبی به دیوان ارائه داده تا در جلسات بعدی به این موضوع رسیدگی شود.

رئیس دیوان عدالت اداری در پاسخ به این سوال که در صورت صدور رای به نفع احمدتوکلی تکلیف بدهی‌ها به بانک مرکزی چگونه خواهد بود گفت: فعلا دستور موقت بر جلوگیری از این مصوبه صادر شده و تا زمانیکه دستور موقت لغو نشده است هیچ اقدامی نمی‌توان کرد و اگر لغو شد می‌توان برای این کار اقدام کرد.

حجت‌الاسلام منتظری به این سوال که این مساله تا چندرزو پایانی دولت به اتمام خواهد رسید یا دولت جدید باید آن را پیگیری کند تصریح کرد: اگر دولت دهم کفاف ندهد دولت جدید تصمیم‌گیری می‌کند که این مصوبه را لغو کند یا آن را ادامه بدهد.

گفتنی است؛ چندی قبل با شکایت احمد توکلی، سازمان بازرسی کل کشور و یک شخصیت حقیقی اجرای مصوبه مجمع عمومی بانک مرکزی با رای شعبه دیوان عدالت متوقف شد. بر اساس این مصوبه مجمع عمومی نرخ دلار را دو هزار و 500 تومان تعیین کرده و مابه تفاوت آن نسبت به ارز هزار و 226 تومانی به عدد 74 هزار میلیارد تومان رسیده که این مبلغ به عنوان بدهی بانک مرکزی به دولت تلقی شده است.

منبع : باشگاه خبرنگاران

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.