×

آوایی وکلا برای ارتقای جایگاه وکالت پیش قدم شوند

آوایی وکلا برای ارتقای جایگاه وکالت پیش قدم شوند

رییس دادگستری کل استان تهران گفت تشکل‌های مربوط به وکلا در بخش‌های مختلف نیاز به برنامه‌ریزی منظم و منسجم جهت ارتباط با مسئولان قضایی دارند

آوایی-وکلا-برای-ارتقای-جایگاه-وکالت-پیش-قدم-شوند وکیل 

رییس دادگستری کل استان تهران گفت: تشکل‌های مربوط به وکلا در بخش‌های مختلف نیاز به برنامه‌ریزی منظم و منسجم جهت ارتباط با مسئولان قضایی دارند.

 سیدعلیرضا آوایی در ضیافت افطاری جمعیت اسلامی وکلای دادگستری، اظهار کرد: مساله مهم در رابطه با وکالت این است که ما نیاز به حرکتی در رابطه با ارتقای جایگاه وکالت در کشور داریم. تلقی من این است که این کار را هیچ‌کس جز وکلا نمی‌توانند انجام دهند.

وی با طرح این سوال که چه کسی می‌تواند برای کمک به وکلا، دلسوزتر از خودشان باشد؟ ادامه داد: فهم من از وکالت مربوط به 40 سال قبل است و باید در رابطه با ارتقای جایگاه وکالت، خود وکلا پیش‌قدم شوند و دستگاه قضایی در حدی که می‌تواند به آن‌ها کمک می‌کند.

آوایی با بیان اینکه برای ورود به حرفه وکالت علاوه بر ضوابط موجود، باید تدابیر دیگری را اندیشید، اظهار کرد: کسانی که وارد این کسوت می‌شوند شخصیت آن‌ها باید با جایگاه رفیع وکالت تناسب داشته باشد. متاسفانه بعضی اوقات برای وکلا وضعیتی پیش می‌آید که اعتبار و منش، جایگاه رفیع اجتماعی‌شان دستخوش تغییراتی می‌شود.

رییس دادگستری کل استان تهران با تاکید بر اینکه تشکل‌های مربوط به وکلا در بخش‌های مختلف نیاز به برنامه‌ریزی منظم و منسجم جهت ارتباط با مسئولان قضایی دارند، گفت: این ارتباط به دلیل تخریب‌هایی است که گاهی اوقات در مورد وکلا انجام می‌شود و اکنون وقت آن است که آمادگی خود را برای ایجاد ارتباط وکلا با مسئولان قضایی اعلام و همه به آن‌ها کمک ‌کنیم.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.