×

لازم الاجرا بودن مصوبه جدید کسر خدمت ها

لازم الاجرا بودن مصوبه جدید کسر خدمت ها

جانشین اداره منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح گفت مصوبه کسرخدمت‌های مربوط به ایثارگری والدین برای متولدان تا پایان سال 72 و قبل از آن لازم‌الاجراست و در صورت عدم اجرای آن، با متخلفان برخورد می‌شود

لازم-الاجرا-بودن-مصوبه-جدید-کسر-خدمت-ها وکیل 

جانشین اداره منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح گفت: مصوبه کسرخدمت‌های مربوط به ایثارگری والدین برای متولدان تا پایان سال 72 و قبل از آن لازم‌الاجراست و در صورت عدم اجرای آن، با متخلفان برخورد می‌شود.

به گزارش ایسنا، سردار موسی کمالی در این باره گفت: برابر مصوبه‌ای که به تمام دستگاه‌های مرتبط با نیروهای مسلح ابلاغ شد، متولدان سال 72 و قبل از آن که وارد غیبت نشده و والدینشان نیز دارای سابقه جانبازی، رزمندگی و ایثارگری باشند، می‌توانند از کسری خدمت‌های مربوط به آن استفاده کنند.

وی درباره برخی اظهارات مطرح شده از سوی متقاضیان بهره‌مندی از این کسر خدمت‌ها مبنی بر اجرانشدن این مصوبه گفت: این مصوبه برای متولدان تا پایان سال 72 و قبل از آن لازم‌الاجراست و در صورتی که از اجرا نکردن آن از سوی دستگاه‌های مختلف باخبر شویم، برخورد می‌کنیم.

جانشین اداره منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه ممکن بود تا 15 روز پیش این مصوبه در برخی از یگان‌ها و رده‌ها اجرا نشود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر در نظارت‌های میدانی که انجام داده‌ایم، تقریبا می‌توان گفت که دیگر موردی نیست که از این مصوبه بی‌اطلاع باشد یا آن را اجرا نکند.

کمالی با تاکید بر اینکه با این وجود با یگان‌های متخلف که نسبت به اجرای این مصوبه سرپیچی کنند، برخورد می‌کنیم گفت: مشمولان در صورت روبروشدن با چنین مسئله‌ای، می‌توانند آن را به سازمان وظیفه‌عمومی یا ستادهای ارتش، وزارت دفاع، سپاه پاسداران و ناجا اطلاع دهند.

وی همچنین افزود: با ستادکل نیروهای مسلح نیز می‌توان به شکل مکاتبه‌ای این موضوع را مطرح کرد،‌ اما باید توجه داشت که متقاضیان حتما باید علاوه بر ذکر محل خدمت، آدرس و تلفن دقیقی نیز از خود ثبت کنند تا بتوانیم آن را پیگیری کنیم.

جانشین اداره منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح پیش از این در گفت‌وگو با ایسنا درباره شرایط بهره‌مندی از این کسر خدمت گفته بود: واجدان شرایط خود در سه دسته تقسیم‌بندی می‌شوند، گروه اول افرادی هستند که هم‌اکنون مشغول خدمت انجام سربازی هستند که این افراد باید به یگان خدمتی والدینشان یا دیگر نهادها و سازمان‌های مربوطه مراجعه و پس از اخذ مدارک مربوط به سوابق ایثارگری آنان، این مدارک را به یگان خدمتی خود داده و از کسر خدمت‌ها بهره‌مند شوند.

وی، گروه دوم را آن دسته از افرادی برشمرد که دفترچه اعزام خود را دریافت کرده و باید برای انجام خدمت سربازی اعزام شوند که این افراد باید با مراجعه به یگان محل خدمتی والدین یا دیگر سازمان‌ها و نهادهای مربوطه، مدارک مربوط به سوابق ایثارگری را گرفته و هنگام اعزام به خدمت، به یگان محل خدمتشان تحویل دهند.

جانشین اداره منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به دسته سوم واجدان شرایط بهره‌مندی از کسرخدمت‌های مربوط به ایثارگری نیز به ایسنا گفت: این دسته از افراد نیازی نیست فعلا دست به اقدامی بزنند و باید صبر کنند تا هر زمانی که موقع اعزامشان فرا رسید، به یگان محل خدمت والدین یا دیگر نهادها و سازمان‌های مربوطه مراجعه و پس از اخذ مدارک، به هنگام دریافت دفترچه اعزام خدمت، آن را به دفاتر پلیس +10 تحویل دهند.

کمالی از این دسته از افراد خواست از هم‌اکنون به دفاتر پلیس +10 مراجعه نکنند و در زمان مقرر که قصد اعزام به سربازی را داشتند، این مدارک را به دفاتر پلیس +10 تحویل دهند.

به گفته وی، آن دسته از افرادی که مدارک مربوط به سوابق رزمندگی، جانبازی و آزادگی والدینشان را اخذ کرده‌اند، می‌توانند در زمان لازم و با توجه به وضعیتی که در آن قرار دارند، از آن استفاده کنند.

کمالی افزود: با اجرای این مصوبه، دیگر شرط ثبت کسرخدمت تا پایان سال 90 برای متولدان سال‌های 72 و قبل از آن لحاظ نخواهد شد و شرط مهم این است که آنان وارد غیبت نشده‌ باشند.

منبع : تابناک

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.