×

تحلیل نیویورک تایمز از نگرانی از رواج طلاق در ایران

تحلیل نیویورک تایمز از نگرانی از رواج طلاق در ایران

تحلیل نیویورک تایمز از نگرانی از رواج طلاق در ایران

تحلیل-نیویورک-تایمز-از-نگرانی-از-رواج-طلاق-در-ایران

روزنامه نیویورک تایمز در مقاله ای ضمن بررسی آمار طلاق در ایران، به تغییر نام روز ازدواج در ایران پرداخته است و آورده است که ایرانیان اکنون به جای ازدواج جوانان نگران افزایش میزان طلاق در کشورشان هستند.

 این روزنامه با ذکر اینکه سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) در ایران به عنوان «روز ازدواج» نامگذاری شده، نوشته است که امسال ایرانیان به خاطر نگرانی های ناشی از افزایش نرخ طلاق در این کشور نام این روز را «روز بدون طلاق» نامگذاری کرده اند و مقامات قضایی گفته اند که در این روز هیچ درخواست طلاقی را ثبت نخواهند کرد.

در ادامه این گزارش همچنین آمده است که نگرانی های مقامات ایران در این زمینه جای تامل دارد؛ چرا که بر اساس آمار نهادهای ایرانی، نرخ طلاق در ایران از 50 هزار در سال 2000 به 150 هزار در سال 2010 رسیده است. علاوه بر این آمار طلاق ایران در ماه می 16 درصد افزایش داشته است، در حالی که آمار ازدواج فقط یک درصد افزایش را نشان می دهد.

علاوه بر این، در کل ایران از هر هقت ازدواج، یک فقره به طلاق منجر می شود؛ این در حالی است که در تهران این آمار بیشتر است، به طوری که از هر 4 ازدواج یک مورد به طلاق می انجامد.

نیویورک تایمز می افزاید، یک دفتردار ازدواج و طلاق به خبرنگار این روزنامه گفته است که در ماه می، هفتاد فقره طلاق را ثبت کرده، در حالی که تنها سه ازدواج را ثبت نموده است. دفتردار دیگری نیز به این روزنامه گفته است که در قبال شصت طلاق، تنها یک ازدواج را ثبت کرده است.

این روزنامه ضمن مقایسه طلاق های صورت گرفته در ایران و آمریکا می نویسد که اکنون آمریکا با جمعیتی حدود 4 برابر این، سالی یک میلیون طلاق صورت می گیرد و اگر آمار طلاق سالیانه ایرانیان را نیز 4 برابر کنیم تا تناسبی منطقی به دست آید، این مقدار به ششصد هزار در سال می رسد که اگر چه کمتر از آمار آمریکاییان است، اما همین مقدار طلاق، برای ایرانیانی که دارای سنتی قدیمی و اسلامی درباره ازدواج هستند، بسیار زیاد است.

به نظر می رسد نیویورک تایمز در این زمینه دچار اشتباهی فاحش شده است، چرا که مقامات ایرانی روز ازدواج را تغییر نداده اند، بلکه شعار آن روز را روز بدون طلاق نامگذاری کرده بودند و برای تاکید بر ازدواج و زندگی مشترک، شعار آن روز را «روز بدون طلاق» قرار داده بودند.

    

پست های مرتبط

نظرات (2)

  • انا مظلوم1389-10-21 پاسخ

    سلام ما که صدامون به جایی نرسید

  • فرهاد1389-09-20 پاسخ

    با سلام همان طور که مستحضرید با این قوانین ازدواج باید درصد طلاق با لارود جون زمانی که مرد با این مشگلات زدواج میکند زمانی که کار کم است و زمانی که زن در جامعه برابر مرد رشد میکند وهیج تعهدی به جامعه ندارد ومرد باید نفقه اورا بدهد در صورتی که بعضی از زنان حقوقشان بالاتر از اقایان نیز هست وهنوز از مردان نفقه میگیرند ویا زمانی که زن از ماده 1085 استفاده میکند ان هم نه مدت کوتاهی بلکه سالهای سال هم مهریه وهمنفقه میگیرد وهرجایی وهرکاری و هرجایی که دلش بخواهد برود ویا در اول زندگی بخاطر مهریه مردش را به زندان بیندازه وبا ابروی مرد بازی کند ویا در طول سال مرد هرچه پس انداز کرده باشد خودش را شریک قراردهد ومرد را با این قوانی بیچاره کند و.... خودتان اگر بااین مسائل روبروشوید حاضرید باز باین زن زندگی کنید.(سربازی برای مردان جنگ برای مردان وبدبختی برای مردان و...)

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.