×

افزایش حقوق سربازان متاهل و بخشودگی سربازان فراری

افزایش حقوق سربازان متاهل و بخشودگی سربازان فراری

سردار کمالی جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در مورد افزایش حقوق سربازان متاهل گفت برابر ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح حق عائله مندی و اولاد سربازان متاهل با حق عائلمندی و اولاد کارکنان رسمی نیروهای مسلح یکسان شد، لذا از اول تیرماه سال 92 حق عائله مندی سربازان متاهل از 28هزار تومان به حدود 85 هزارتومان تغییر خواهد کرد

افزایش-حقوق-سربازان-متاهل-و-بخشودگی-سربازان-فراری وکیل 

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سردار کمالی جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در مورد افزایش حقوق سربازان متاهل گفت: برابر ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح حق عائله مندی و اولاد سربازان متاهل با حق عائلمندی و اولاد کارکنان رسمی نیروهای مسلح یکسان شد، لذا از اول تیرماه سال 92 حق عائله مندی سربازان متاهل از 28هزار تومان به حدود 85 هزارتومان تغییر خواهد کرد.

سردار کمالی در ادامه گفت: حق اولاد سربازان متاهل قبلا در حدود 5 هزار و 600 تومان بود که به حدود 21 هزار تومان افزایش پیدا کرده است و از تاریخ مذکور به نیروهای مسلح ابلاغ و قابل پرداخت است.

این مقام مسئول در ادامه گفت: به تازگی کاهش خدمت سربازی به 18ماه و همچنین افزایش آن به 24 ماه شایعه شده است.

سردار کمالی در خصوص خدمت سربازی خاطر نشان کرد: مدت خدمت سربازی فعلا تغییری پیدا نمی کند و همچنان خدمت سربازی 21ماه است، همچنین مدت خدمت در مناطق عملیاتی 18ماه، مناطق محروم و بد آب و هوا 19 ماه، برای دستگاه های دولتی و یگانهای حفاظت فیزیکی 21 ماه و سایر کارکنان مامور به دستگاه‌های دولتی 24 ماه است.

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه شایعات بوجود آمده در ارتباط باخدمت سربازی را تکذیب کرد.

وی در ادامه به خانواده‌ها تاکید کرد: تنها مرجع اعلام رسمی قوانین و مقررات و اخبار خدمت وظیفه عمومی، ستادکل نیروهای مسلح و سازمان وظیفه عمومی ناجا می باشد لذا خانواده ها به شایعات موجود توجه نداشته باشند.

سردار کمالی در خصوص بخشودگی سربازان فراری اظهار داشت: کلیه سربازان فراری که تا پایان سال 86 فراری محسوب می‌شوند مورد عفو قرار گرفتند.

وی در تشریح این بخشودگی عنوان کرد: این عفو و بخشودگی مشروط بر این است که این افراد تا پایان شهریور ماه سال 1392 خود را به سازمانی که در آن مشغول به خدمت بوده‌اند معرفی کنند.

به گفته کمالی، این سربازان بدون اینکه به مراجع قضایی معرفی و به جرم آن‌ها رسیدگی شود به یگان خدمتی خود مراجعه و مابقی خدمت سربازی را سپری می‌کنند.

سردار کمالی همچنین تصریح کرد: مدت خدمت سربازان فراری بخشوده شده بر اساس مدت زمان خدمت سربازی در موقع فرار آن‌ها است، یعنی اگر در زمان فرار آن‌ها مدت خدمت آناه 18ماه بوده، همان مدت خدمت را سپری می‌کنند.

سردار کمالی در ادامه تاکید کرد: کسانی که سرباز فراری سال 86 به ماقبل هستند اگر از مهر ماه خود را معرفی کنند شامل این عفو و بخشودگی نمی‌شوند و مطابق قانون با آن‌ها به عنوان سربازان فراری رفتار می‌شود بنابراین برای رسیدگی به جرم آنها ابتدا بایستی مراجع قضایی معرفی می‌شوند و بعد از رسیدگی به جرم آنان، به یگان خدمتی معرفی و مابقی خدمت سربازی خود را سپری می‌کنند.

منبع : فارس

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.