×

استفاده از دست بند و پابند الکترونیکی در زندان های اصفهان و تهران

استفاده از دست بند و پابند الکترونیکی در زندان های اصفهان و تهران

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان زندان‌های کشور گفت بزودی استفاده از دست‌بند و پابندهای الکترونیکی در زندان‌های اصفهان و تهران اجرایی می‌شود

استفاده-از-دست-بند-و-پابند-الکترونیکی-در-زندان-های-اصفهان-و-تهران وکیل 

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان زندان‌های کشور گفت: بزودی استفاده از دست‌بند و پابندهای الکترونیکی در زندان‌های اصفهان و تهران اجرایی می‌شود.

محمدعلی زنجیره‌ای در حاشیه جشن گلریزان اصفهان با بیان اینکه حبس در منزل و قانون کاهش جمعیت کیفری کشور از جمله قانون‌های جدیدی است که اجرایی خواهد شد افزود: استفاده از وسایل الکترونیکی فعالیت‌‌های اجتماعی برخی از محکومان را محدود می‌کند.

وی ردیابی به وسیله الکترونیکی را یکی از مزیت‌های این طرح در قبال مجرمان عنوان کرد و گفت: تولید این دستگاه‌های الکترونیکی به صورت مونتاژ در حال بومی‌سازی است و تا دو سال آینده مونتاژ داخلی آن به طور کامل به پایان می‌رسد اما تمام نرم‌افزارهای این دستگاه‌ها داخلی است و تا سه ماه آینده یک هزار دست‌بند و پابند آماده می‌شود.

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی سازمان زندان‌های کشور به محاسن این مدل دستبندها و پابندهای الکترونیکی اشاره کرد و افزود: مهمترین حسن این وسایل مراقبتی حضور سرپرست در کنار خانواده است که موجب کاهش آسیب‌های خانواده می شود.

وی در عین حال تصریح کرد: یکی دو سال است که تحقیقاتی بر روی حبس در منزل انجام گرفته که این تحقیقات منجر به این شد تا اجرای این طرح در ایران نیز عملی شود و به همین دلیل از این دستگاه‌های الکترونیکی استفاده می‌شود تا محکوم در محل خاص و تا شعاع خاصی بتواند حرکت کند که عموما این شعاع حدود 100 متر است.
وی با بیان اینکه این طرح ظرف سه ماه آینده به صورت پایلوت در اصفهان و تهران اجرایی می‌شود، صرفه‌جویی در هزینه‌های دولت و امکان بازسازی شخصیتی و روحی برای خود محکوم و همچنین امکان جبران ضربه‌ای که فرد به جامعه وارد کرده است را از محاسن این طرح عنوان کرد.

منبع : خبرآن لاین

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.