×

مشاورین املاک حق گرفتن مالیات از طرفین معامله را ندارند

مشاورین املاک حق گرفتن مالیات از طرفین معامله را ندارند

مدیر کل حوزه ریاست دیوان عدالت اداری با بیان اینکه تفاهم‌نامه اتحادیه مشاوران املاک با سازمان امور مالیاتی متوقف شده گفت مشاوران املاک حق گرفتن کمیسیون از طرفین معامله را ندارند

مشاورین-املاک-حق-گرفتن-مالیات-از-طرفین-معامله-را-ندارند

مدیر کل حوزه ریاست دیوان عدالت اداری با بیان اینکه تفاهم‌نامه اتحادیه مشاوران املاک با سازمان امور مالیاتی متوقف شده گفت: مشاوران املاک حق گرفتن کمیسیون از طرفین معامله را ندارند.

"علی‌اکبر بختیاری" در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران،  اظهار داشت: اتحادیه مشاوران املاک، تفاهم نامه‌ای را با سازمان امور مالیاتی امضا کرده بودند که طی آن مشاوران املاک هنگام عقد قراردادهای اجاره یا مبایعه نامه از طرفین معامله 5 درصد حق کمیسیون را به عنوان مالیات بر ارزش افزوده دریافت کنند.

مدیر کل حوزه ریاست دیوان عدالت اداری افزود: شاکی خصوصی نسبت به اجرای این تفاهم‌نامه شکایت کرده و آن را خلاف قانون دانست که دیوان عدالت اداری برای این پرونده دستور توقف موقت صادر کرده و اکنون نیز این پرونده به کمیسیون تخصصی ارجاع شده تا پس از کسب نظر این کمیسیون به هیئت عمومی دیوان رفته و در آنجا نسبت به ابطال آن تصمیم گرفته شود.

بختیاری خاطرنشان کرد: طبق دستور موقت دیوان بر لغو این تفاهم نامه؛ عمل ‌مشاوران املاک که در راستای این تفاهم‌نامه از طرفین معامله مالیات بگیرند غیر قانونی است.

منبع : باشگاه خبرنگاران

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.