×

بهمن کشاورز به هیچ وجه با افرادی که با استفاده از ماده 187 مجوز مشاوره حقوقی گرفته‌اند مشکلی نداریم

بهمن کشاورز به هیچ وجه با افرادی که با استفاده از ماده 187 مجوز مشاوره حقوقی گرفته‌اند مشکلی نداریم

بهمن کشاورز به هیچ وجه با افرادی که با استفاده از ماده 187 مجوز مشاوره حقوقی گرفته‌اند مشکلی نداریم

بهمن-کشاورز-به-هیچ-وجه-با-افرادی-که-با-استفاده-از-ماده-187-مجوز-مشاوره-حقوقی-گرفته‌اند-مشکلی-نداریم وکیل 

خبرگزاری دانشجویان ایران - تهران

رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران(اسکودا) تصریح کرد: همیشه گفته‌ام ما به هیچ وجه با افرادی که با استفاده از ماده 187 مجوز مشاوره حقوقی گرفته‌اند مشکلی نداریم.

بهمن کشاورز در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی ایسنا اظهار کرد: به دنبال مصاحبه‌ی این‌جانب درباره‌ی دعاوی مطروحه در دیوان عدالت اداری که در ضمن آن آمده بود امکان طرح دعوی در دادگاه‌ها و دخالت از طرف موکل در دعاوی به عنوان وکیل به مشاوران حقوقی قوه‌ی قضاییه «وزن وکیل دادگستری نمی‌دهد» از جانب دوستان این‌جانب که از تشکیلات ماده 187 مجوز مشاوره حقوقی دریافت کرده‌اند گلایه‌هایی مطرح شد مبنی بر این سوءتفاهم که این‌جانب در مقام تحقیر و کوچک انگاشتن موضع و موقع این دوستان بوده‌ام.

وی افزود: صرف‌نظر از این‌که کسانی که شناخت کافی از بنده دارند نیک می‌دانند که چنین برخوردها و گفتمانی اصولا روش بنده نیست، در این مورد گمان می‌کنم کلمه‌ی «وضع» اشتباها «وزن» قید شده و این سوءتفاهم را باعث شده است.

رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری در ادامه گفت: آن‌چه بنده گفتم صرفا یک بحث حقوقی و قانونی بود بر این مبنا که الفاضی را که در قوانین برای توصیف وضعیت ویژه‌ی شغلی افراد و گروه‌های خاص به کار می‌رود، در مورد افراد و گروه‌هایی که دارای آن ویژگی‌ها نیستند نمی‌توان به کار برد.

هم‌چنان که وکلای دادگستری عضو کانون وکلا حق ندارند از عنوان مشاوره حقوقی قوه‌ی قضاییه استفاده کنند چون مجوز کار خود را طبق ماده 187 از قوه‌ی قضاییه نگرفته‌اند بلکه مشمول لایحه‌ی قانونی استقلال کانون وکلا و قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت هستند، عکس این موضوع نیز صادق است.در این بیان به هیچ وجه قصد تحقیر یا طعنه زدن وجود نداشته است. در هر حال اگر برخی دوستان رنجیده باشند از ایشان پوزش می‌خواهم.

کشاورز در پایان خاطرنشان کرد: همیشه گفته‌ام ما به هیچ وجه با افرادی که با استفاده از ماده 187 مجوز مشاوره حقوقی گرفته‌اند مشکلی نداریم بلکه مشکل ما با تفکر و پدیده‌ی وکالت دولتی و حکومتی است که امیدواریم به زودی با قانون‌گذاری صحیح و پیوستن کسانی که به موجب ماده‌ی مذکور پروانه دریافت کرده‌اند به کانون‌های مستقل وکلا، مشکل به طور بنیادی و نهایی حل شود.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.