×

بیشترین درخواست حضانت از سوی مادران است

بیشترین درخواست حضانت از سوی مادران است

بیشترین درخواست حضانت از سوی مادران است

بیشترین-درخواست-حضانت-از-سوی-مادران-است

بیشترین درخواست حضانت از سوی مادران است
                                     
یک قاضی دادگاه خانواده گفت: طبق مقررات قانون و با استناد به ماده 1168 حضانت فرزند از بدو تولد تا سن هفت سالگی برعهده مادر است.

حسن عموزادی در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) درباره حضانت فرزند، به استناد ماده 1169 قانون مدنی، قانون صراحتا اعلام کرده است که بعد از سن هفت سالگی حضانت فرزند برعهده پدر است و طبق تبصره‌ای که آمده است، دادگاه تشخیص می‌دهد که فرزند به چه کسی تعلق می‌گیرد.

عموزادی بیان کرد: در صورتی که فرزند به سن هفت سالگی برسد و پدر صلاحیت نگهداری او را نداشته باشد، انجام تحقیقات لازم، حضانت فرزند به مادر تعلق می‌گیرد و از پدر سلب حضانت می‌شود.

عموزادی اظهار کرد: بیشتر درخواست‌ها، از سوی مادر مطرح می‌شود و چون خانم‌ها دارای حس مادری هستند بیشتر از پدرها برای حضانت فرزند تلاش می‌کنند.

وی افزود: طبق پرونده‌های موجود در دادگاه، گاهی اوقات مادر در حین طلاق حضانت فرزند را به پدر می‌دهد، اما بعد از گذشت دو یا سه ماه، به دادگاه مراجعه می‌کند، و دادخواست حضانت فرزند خود را مطرح می‌کند.

عموزادی عنوان کرد: به استناد ماده 1168 قانون مدنی، حضانت حق و تکلیف والدین است و وظیفه آنها این است که از فرزند نگهداری کنند.

رییس شعبه 268 دادگاه خانواده درباره‌ی عدم صلاحیت والدین، گفت: در صورتی که والدین صلاحیت نگهداری از فرزند را نداشته باشند، مثلا فساد اخلاقی یا اعتیاد داشته باشند، طبق بررسی‌های انجام شده و تصمیم دادگاه، فرزند به بهزیستی منتقل می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: زمان ملاقات فرزند از سوی دادگاه مشخص می‌شود، ولی این مساله که ملاقات در کلانتری صورت گیرد یا در منزل، بستگی به رفتار والدین دارد. اگر اختلاف بین پدر یا مادر شدید باشد و ملاقات در منزل موجب نزاع و درگیری شود، ملاقات‌ها در کلانتری انجام می‌گیرد.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.