×

انتشار مجموعه دو جلدی بررسی جرایم علیه اموال دولت

انتشار مجموعه دو جلدی بررسی جرایم علیه اموال دولت

انتشار مجموعه دو جلدی بررسی جرایم علیه اموال دولت

انتشار-مجموعه-دو-جلدی-بررسی-جرایم-علیه-اموال-دولت وکیل 

مجموعه دو جلدی کتاب «بررسی جرایم علیه اموال دولت» اثر صادق منتی‌نژاد، به سفارش معاونت آموزش و تحقیقات قوه قضاییه از سوی نشر جاودانه منتشر و روانه بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، جلد نخست این کتاب در دو بخش تصرف غیرقانونی در وجوه و اموال دولتی و نیز جرایم در حکم تصرف غیر قانونی در وجوه اموال دولتی را شرح می‌دهد.

 بخش نخست این اثر شامل چهار فصل است که فصل نخست آن استفاده غیر مجاز از اموال و وجوه دولتی، فصل دوم تضییع اموال و وجوه دولتی در اثر اهمال و تفریط، فصل سوم هزینه غیرقانونی اعتبارات و فصل چهارم هزینه زاید بر اعتبار مصوب را بیان می‌کند.

بخش دوم این کتاب شامل 9 فصل است که عدم پرداخت مالیات و سود سهام دولت توسط شرکت‌های دولتی، عدم واریز مانده وجوه مصرف نشده به حساب خزانه، عدم اختصاص وجوه مربوط به خرید و تدارک مواد غذایی و کالاهای اساسی به خرید همان مواد و کالاها، پرداخت زاید بر اعتبار مصوب یا خلاف قانون، هزینه اعتبارات مختلف بابت چاپ تقویم و سالنامه، عدم رعایت احکام مربوط به اموال دولتی به شرح ماده (69) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولتی، خارج از شمول، استفاده غیرمجاز از خودرو‌های دولتی و همچنین انجام هزینه‌های غیر ضرروی و تجمل‌گرایی در این 9 بخش تشریح شده‌اند.

جلد دوم کتاب نیز با همین عنوان در 11 فصل گردآوری شده است که فصل نخست آن به اخذ یا امر به اخذ وجه یا مال به نفع دولت بر خلاف قانون می‌پردازد. تحصیل منفعت به واسطه تدلیس و معاملات دولتی یا تقلب در ساختن آن، احتساب وجوه به حساب دولت و عدم پرداخت آنها به ذینفع، ایجاد خرابکاری در وسایل و تاسیسات مورد استفاده عمومی، اختلاس، مداخله کارکنان دولت در معاملات دولتی، تصدی بیش از یک شغل دولتی، تبانی در معاملات دولتی، اخذ پورسانت در معاملات خارجی، تخلف از اجرای مواد 19و 22 و 35 قانون برنامه بودجه و اخلال در نظام اقتصادی، موضوعات سایر بخش‌های این جلد را تشکیل می‌دهند.

چاپ نخست جلد اول بررسی جرایم علیه اموال دولت در شمارگان 3000 نسخه و قیمت 30000 ریال در 209 صفحه و جلد دوم آن در شمارگان 3000 نسخه و قیمت35000 ریال به قلم صادق منتی‌نژاد از سوی انتشارات جاودانه منتشر و روانه بازار نشر شد

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.