×

ارائه مجدد طرح قانونمند کردن بکارگیری القاب علمی در مجلس

ارائه مجدد طرح قانونمند کردن بکارگیری القاب علمی در مجلس

ارائه مجدد طرح قانونمند کردن بکارگیری القاب علمی در مجلس

ارائه-مجدد-طرح-قانونمند-کردن-بکارگیری-القاب-علمی-در-مجلس

 رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات از مطرح شدن مجدد طرح قانونمند کردن بکارگیری القاب علمی در نیمه دوم مهرماه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی خبر داد.

علی عباسپور تهرانی فرد در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: این طرح که هفته گذشته از دستور کار خارج و با رای نمایندگان مجددا در دستور کار قرار گرفت، پس از تعطیلات مجلس یعنی در هفته اول مهرماه در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در دستور کار قرار می گیرد و پس از یک یا دو هفته بررسی و اعمال نظر از سوی برخی نمایندگان و کمیسیونهای فرعی، حداکثر تا هفته سوم مهرماه در صحن علنی مجلس مطرح می شود.

وی درباره دلیل رای نیاوردن این طرح در هفته گذشته اظهار داشت: 102 نماینده به این طرح رای مثبت و 70 نفر رای منفی دادند. 40 نفر نیز در رای گیری شرکت نکردند. ما مطمئن بودیم از این 40 نفر به تعداد لازم به طرح رای مثبت می دادند اما به دلیل اینکه رئیس جلسه تامل نکرد و این افراد در موقع رای گیری حاضر نبودند طرح نتوانست رای بیاورد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس دلیل رای نیاوردن طرح را وجود مشکل در طرح ندانست و گفت: اگر طرحی در مجلس مطرح و رد شود تا 6 ماه آینده دیگر نمی تواند قابل طرح در مجلس باشد مگر اینکه 50 نماینده رای دهند که این طرح زودتر از 6 ماه مجددا در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: طرح بکارگیری القاب نیز بر اساس این قانون و با رای 70 نفر از نمایندگان مجددا در دستور کار قرار گرفت. عباسپور گفت: با توجه به یک فوریتی بودن طرح پیش بینی می شود تا نیمه دوم مهرماه مجددا در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گیرد.

وی اضافه کرد: کلیات طرح پس از ارجاع مجدد به کمیسیون آموزش تغییری نمی کند اما ممکن است در راستای شفاف سازی بیشتر طرح تغییراتی در آن صورت گیرد. رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به برخی ابهامات طرح که از سوی برخی نمایندگان مخالف با آن مطرح شده بود به مهر گفت: در طرح مشخص شده که اگر شخصی در مجامع و سخنرانیهای رسمی و یا تبلیغات انتخاباتی شخص دیگری را به عمد با القاب غیر واقعی خطاب کند، مشمول طرح و جریمه می شود و مطرح کردن این موضوعات در بین مردم عامه و محاورات روازنه که بر اساس عادت میان مردم رواج دارد، مشمول طرح نمی شود اما در هر حال این موضوع برای برخی از نمایندگان ابهام داشت که در بررسی مجدد مد نظر قرار می گیرد.

 خبرگزاری مهر

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.