×

حکم به تعلیق مجازات از سوی قاضی نوآوری قانون جدید مجازات اسلامی

حکم به تعلیق مجازات از سوی قاضی نوآوری قانون جدید مجازات اسلامی

سید حمیدرضا طباطبایی در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، در ارتباط با قانون جدید مجازات اسلامی و بحث مجازات جایگزین حبس اظهار داشت مجازات جایگزین زندان در قانون جدید مجازات اسلامی یکی از مواردی است که به اعتقاد برخی حقوقدانان اثرات بسیار مطلوبی برای خود شخص و به‌وی‍ژه جامعه دارد

حکم-به-تعلیق-مجازات-از-سوی-قاضی-نوآوری-قانون-جدید-مجازات-اسلامی وکیل 

سید حمیدرضا طباطبایی در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، در ارتباط با قانون جدید مجازات اسلامی و بحث مجازات جایگزین حبس اظهار داشت: مجازات جایگزین زندان در قانون جدید مجازات اسلامی   یکی از مواردی است که به اعتقاد برخی حقوقدانان اثرات بسیار مطلوبی برای خود شخص و به‌وی‍ژه جامعه دارد.

وی ادامه داد: طبق قانون جدید مجازات اسلامی  قاضی می‌تواند ضمن اجرای حبس، مشروط به شرایطی حکم به تعلیق مجازات را صادر کند ولی برای جرایم امنیتی  اینگونه نبوده و این قبیل مجازات‌ها قابل تعلیق نیستند.

طباطبایی تصریح کرد: نهادهایی در قانون جدید مجازات اسلامی پیش‌بینی شده که بر اساس آن قاضی می‌تواند بعد از تشخیص گناهکاری متهم  از سوی دادگاه، مجازات زندان را برای وی در نظر نگیرد.

عضو کمیسیون قضایی مجلس نهم در پایان خاطر نشان کرد: تعلیق و تخفیف در مجازات‌های جایگزین زندان، یکی از نوآوری‌های قانون مجازات جدید اسلامی است، چرا که تغییر قوانین بر اساس مقتضیات زمان امری موثر و ضروری است.
 

منبع : باشگاه خبرنگاران

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.