×

طرح ثبت الکترونیک اسناد شفافیت حقوقی و اجتماعی و امنیت را در پی خواهد داشت

طرح ثبت الکترونیک اسناد شفافیت حقوقی و اجتماعی و امنیت را در پی خواهد داشت

معاون رییس قوه قضاییه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت انجام طرح ثبت الکترونیک اسناد، شفافیت حقوقی و اجتماعی و در نهایت امنیت در بسیاری زمینه‌ها را در پی خواهد داشت

طرح-ثبت-الکترونیک-اسناد-شفافیت-حقوقی-و-اجتماعی-و-امنیت-را-در-پی-خواهد-داشت وکیل 

معاون رییس قوه قضاییه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: انجام طرح ثبت الکترونیک اسناد، شفافیت حقوقی و اجتماعی و در نهایت امنیت در بسیاری زمینه‌ها را در پی خواهد داشت.
 
احمد تویسرکانی در مراسم اجرایی شدن ثبت امضای دیجیتال، صدور اسناد مالکیت الکترونیکی و نصب سامانه پرداخت وجوه خدمات ثبتی در مشهد، افزود: با توجه به مسوولیت سنگین سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در زمینه تولید آمار و انجام حجم بالایی از ثبت اسناد مختلف، لزوم ایجاد تسریع در این فعالیت‌ها احساس می‌شد.
 
وی با اشاره به ضرورت داشتن نگاه نو به اجرای ماموریت‌های سازمانی با توجه به اهداف سند چشم‌انداز 20 ساله کشور، اظهار داشت: در این خصوص اقدامات مختلفی انجام شده که به کارگیری فناوری‌های جدید و تلاش جهت شفاف‌سازی ثبت اسناد از این جمله است.
 
تویسرکانی افزود: در این راستا تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و معاونت حقوقی رییس جمهور مبنی بر صدور اسناد مالکیتی جدید با مشخصات دقیق جغرافیایی در حوزه دستگاه‌ها و سازمان‌‎های دولتی، اراضی کشاورزی و اراضی مربوط به منابع طبیعی امضا شده است.
 
رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تصریح کرد: این موضوع یک تکلیف قانونی است که در استان خراسان رضوی محقق شده است و کاهش اختلافات و جرایم مربوط به ثبت اسناد را به دنبال دارد.
 
محمود صلاحی، استاندار خراسان رضوی نیز در این جلسه گفت: الکترونیکی شدن فعالیت ثبت اسناد باعث کاهش دغدغه‌های مردم می‌شود.
 
وی افزود: انجام این فعالیت‌ها در خراسان رضوی برای اولین بار در سطح کشور اتفاق مثبت و مبارکی است که از دغدغه‌های مردم می‌کاهد.
 
وی گستردگی انجام فعالیت‌های مربوط به ثبت اسناد، املاک و وقایع ازدواج و طلاق را باعث مراجعه فراوان مردم به ادارات ثبت اسناد عنوان و خاطرنشان کرد: هر اقدامی در زمینه کاهش این مراجعه‌ها و افزایش ضریب اطمینان امور در این خصوص قابل تقدیر است.
 
استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از دعاوی و اختلافات در مراکز دادگستری مربوط به اموال و اسناد مربوط به آن است، اظهار داشت: با انجام این فعالیت‌ها شاهد کاهش اختلافات مردم در این زمینه خواهیم بود.
صلاحی با تاکید بر حساسیت ویژه و اهمیت بالای فعالیت‌های ثبت اسناد و املاک، تصریح کرد: کمک به شفافیت، اتقان، اطمینان اسناد مربوط به املاک و سایر فعالیت‌ها در این خصوص، در آرامش معاملات موثر خواهد بود.
 
غلامرضا رحمتی‌زاده، مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی نیز در این مراسم صدور سند مالکیت الکترونیکی تک برگی را یکی از گام‌های مهم در تحقق ثبت نوین بر شمرد و اظهار داشت: داشتن بارکد، نقشه کاداستر، موقعیت ملک و الصاق هولوگرام از ویژگی های مهم سند الکترونیکی تک برگی است.
 
وی تصریح کرد: با توجه به درج اطلاعات جدید از جمله نشانی ملک و کد پستی و استفاده از تکنیک‌های چاپ امنیتی روی کاغذ مخصوص، امکان جعل در اسناد مالکیت الکترونیکی به حداقل می‌رسد و این امر می‌تواند فصل مهمی در خدمت رسانی به مردم شریف باشد.
 
مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی اهداف اجرای این طرح را افزایش ضریب امنیت، دقت و کیفیت بالا، تسریع در پاسخگویی، تکمیل بانک جامع اطلاعات املاک و به روز شدن اطلاعات ثبتی و مالکان و نهایتا مدیریت نمودن زمین با استانداردها و مختصات منحصر به فرد جهانی بیان کرد و افزود: با اجرای طرح کاداستر و صرف اعتباری معادل 35 میلیارد و 500 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی کاداستر، اطلاعات دو میلیون و 171 هزار صفحه در قالب 13 هزار و 406 جلد دفتر املاک استان استخراج و وارد رایانه گردیده و ضمن پاسخگویی الکترونیکی به مالکان محترم، بانک اطلاعات جامع املاک استان بروزرسانی و تکمیل می شود.
 
مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی اظهار داشت: از اول مرداد ماه سال جاری کار آزمایشی صدور سند مالکیت الکترونیکی تک برگی در سطح استان شروع و در جریان تست سیستم تا پایان آبان ماه امسال به وسیله ادارات ثبت اسناد و املاک شهرستان‌های استان و نواحی دوگانه ثبت مشهد تعداد 5950 جلد سند مالکیت الکترونیکی تک برگ صادر و تحویل مالکان محترم گردیده است.
 
شایان ذکر در این مراسم اولین امضای الکترونیکی به نام استاندار خراسان رضوی و اولین سند الکترونیک به نام آستان قدس رضوی ثبت شد.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.