×

عملکرد سازمان صدا و سیما در زمینه شغل وکالت مصیبت است

عملکرد سازمان صدا و سیما در زمینه شغل وکالت مصیبت است

عضو هیات رییسه کانون وکلای کرمانشاه و ایلام عضو هیات رئیسه کانون وکلای دادگستری استان‌های کرمانشاه و ایلام، عملکرد سازمان صداوسیما در ارتباط با

عملکرد-سازمان-صدا-و-سیما-در-زمینه-شغل-وکالت-مصیبت-است

عضو هیات رییسه کانون وکلای کرمانشاه و ایلام
                                       
عضو هیات رئیسه کانون وکلای دادگستری استان‌های کرمانشاه و ایلام، عملکرد سازمان صداوسیما در ارتباط با شغل وکالت را مصیبت خواند و گفت: متاسفانه جایگاه وکیل در فرهنگ ما به خوبی جا نیفتاده است و حتی عوامل تاثیرگذار فرهنگی هم چون صدا و سیما نیز با عملکرد نامطلوب خود بر این شرایط دامن می‌زنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ـ منطقه کرمانشاه، پرویز علی پناه در نشستی خبری به مناسبت هفته وکیل، اظهار کرد: در اغلب فیلم‌ها و سریال‌های صداوسیمای ایران مشاهده می‌شود که با نگاهی مغرضانه یا از سر نادانی علیه شغل والای وکالت اقدام می‌شود و این شغل را در اذهان عمومی نازیبا جلوه می‌دهند.

این وکیل پایه یک دادگستری گفت: متاسفانه در فرهنگ ما اینگونه جا افتاده که مراجعه به وکیل باید آخرین راه حل ممکن باشد، در حالی که چنین تصوری کاملا با حرفه وکالت ناسازگار است زیرا وکیل باید از ابتدای یک اتفاق در جریان آن قرار گیرد.

علی پناه همچنین اظهار کرد: هرچقدر ما در طول یکسال برای فرهنگ سازی وکالت در جامعه فعالیت کنیم، صدا و سیمای ایران با ارائه یک سریال که چهره وکیل را نامطلوب نشان می‌دهد، تمام زحمات ما را از بین می برد.

این عضو هیات رئیسه کانون وکلای دادگستری استان‌های کرمانشاه و ایلام در ادامه به سالروز تصویب لایحه قانونی استقلال کانون وکلا اشاره کرد و گفت: لایحه استقلال کانون وکلا که در سال ???? به تصویب رسیده همواره برای حفظ شان و جایگاه وکالت یک نقطه قوت به شمار می‌آمده اما متاسفانه همین لایحه نیز در اصلاحیه‌اش که در سال ???? به آن وارد شد به نوعی دچار خدشه شد به گونه‌ای که انتخابات هیات رییسه کانون وکلا را کانالیزه کرده است و این نکته به معنی خدشه دار شدن استقلال کانون وکلاست.
 

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.