×

شاید این جشن آخرین جشن استقلال کانون وکلا باشد

شاید این جشن آخرین جشن استقلال کانون وکلا باشد

شاید این جشن آخرین جشن استقلال کانون وکلا باشد

شاید-این-جشن-آخرین-جشن-استقلال-کانون-وکلا-باشد

نایب رئیس اتحادیه کانون‌های وکلای دادگستری کشور

خبرگزاری فارس: نایب رئیس اتحادیه کانون‌های وکلای دادگستری کشور گفت: شاید این جشن آخرین جشن استقلال کانون وکلا باشد و دیگر جشنی با عنوان استقلال کانون وکلا از این نوع در کار نباشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید مصطفی انوری‌زاده جمعه شب در پنجاه و نهمین جشن استقلال کانون وکلا و یکصد و یکمین سال تاسیس نهاد وکالت در ایران اظهار داشت: استقلال یک وکیل دادگستری جزئی جدایی‌ناپذیر در کار یک وکیل دادگستری است.
وی با اشاره به اینکه بدون وکیل مستقل باید فاتحه دادرسی عادلانه را خواند، افزود: در صورتی که یک وکیل دادگستری ترس از باطل شدن پروانه وکالت خود داشته باشد، دیگر نباید نام وکیل بر او گذاشت.

نایب رئیس اتحادیه کانون‌های وکلای دادگستری کشور تصریح کرد: شاید این جشن آخرین جشن استقلال کانون وکلا باشد و دیگر جشنی با عنوان استقلال کانون وکلا از این نوع در کار نباشد.
وی استقلال کانون وکلای دادگستری را تامین کننده و ضامن وکیل دادگستری مستقل دانست و بیان داشت: از کانون وکلای مستقل به وکیل دادگستری مستقل خواهیم رسید.
انوری‌زاده اضافه کرد: وکیلی استقلال دارد که تابع کانون مستقل باشد و بدون کانون وکلای مستقل حضور وکیل دادگستری مستقل نیز جایز نیست.

وی ادامه داد: اگر قرار باشد وکیل دادگستری پروانه وکالت خود را از قوای سه گانه دریافت کند و این قوا بر ادامه کار او نیز نظارت داشته باشند، دیگر چنین وکیلی وکیل دادگستری به حساب نمی‌آید.
نایب رئیس اتحادیه کانون‌های وکلای دادگستری کشور تصریح کرد: یک وکیل دادگستری باید تابع نهاد و تشکیلاتی باشد که آن را درک کرده و مستقل عمل کند.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: طرحی با عنوان طرح جامع وکالت با 151 امضا از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در آذر ماه سال گذشته پس از بررسی در کمیسیون قضایی به مجلس ارجاع شد که در آن با رعایت استقلال وکلا، کف مطالبات آنها بیان شده است.

انوری‌زاده با اشاره به اینکه طرح مذکور در خود مجلس تهیه شده است، تصریح کرد: این طرح با حسن نیت آماده شده و با امضای 151 نماینده مجلس باید گفت که در واقع به تصویب رسیده است.
وی اضافه کرد: در کمال ناباوری مطلع شدیم قوه قضائیه کشور در حال تهیه لایحه دیگری با عنوان لایحه قانون جامع وکالت است.

نایب رئیس اتحادیه کانون‌های وکلای دادگستری کشور افزود: تلاش شد تا با نمایندگانی که مشغول تهیه این طرح هستند، مذاکراتی داشته باشیم اما این تلاش‌ها هیچ نتیجه‌ای در بر نداشت.
وی تصریح کرد: این طرح اگر آن گونه که مصنوع است پیش برود، تمام فعالیت‌های مرکز پژوهش‌های مجلس، نمایندگان مجلس و وکلا را بدون ارزش خواهد کرد.
انوری‌زاده خاطرنشان کرد: اصلی‌ترین پایه دادرسی عادلانه را باید وکیل مستقل دادگستری در جریان محاکماتی و حضور وی در دادگاه دانست.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.