×

شورا‌ها و شهرداری‌ها از نگاه قانون

شورا‌ها و شهرداری‌ها از نگاه قانون

شورا‌ها و شهرداری‌ها از نگاه قانون

شورا‌ها-و-شهرداری‌ها-از-نگاه-قانون وکیل 

چاپ نخست کتاب «شورا‌ها و شهرداری‌ها از نگاه قانون» اثر مشترک بهزاد افشار و محمد مهدی بابایی که به بررسی قوانین و آئین‌های شورا‌ها و شهرداری‌ها می‌پردازد، از سوی انتشارت سوره سبز منتشر شد.
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، قانون شورا‌های اسلامی، از محدود قوانینی است که در مدت زمان کوتاه شکل‌گیری تاکنون، دچار تغییرات و اصلاحات متعددی شده و از سال 1361تاکنون شش بار مورد تجدید نظر قرار گرفته است.

پس از گذشت سه دوره از فعالیت‌های شورای اسلامی شهر و روستا، کارآمدی و توانمندی این نهاد مردمی بیش از هر زمان دیگری مورد توجه قرار گرفته و مقوله آموزش شور‌ا‌ها برای آگاهی و اطلاع افراد از قوانین، اختیارات و وظایف مرتبط برای رسیدن به اهداف مهم و موثر در این کتاب بررسی شده است.

این کتاب با تدوین مجموعه قوانین و مقررات مربوط به شورا‌ها و شهرداری‌ها، با آخرین الحاقات و اصلاحات به انضمام آیین نامه‌ها و دستور العمل‌های مرتبط، بستر لازم برای پیشبرد اهداف استراتژیک و بلند مدت شورا‌های اسلامی و شهرداری‌ها را فراهم می‌کند. 

جامعه مخاطب این اثر اعضای شورای اسلامی شهر و روستا، مدیران، کارشناسان، شهرداران ،دهیاران و پژوهشگران عرصه شورا‌ها و نهاد‌های محلی‌اند.

این اثر در سه بخش گردآوری شده است. بخش نخست آن، قانون تشکیلات، وظایف، انتخابات شورای اسلامی و انتخاب شهردار را دربر می‌گیرد و بخش دوم شامل قوانین و مقررات مربوط به شهرداری‌هاست که طبق قانون به 9 فصل جداگانه تفکیک شده‌اند . بخش سوم هم مربوط به آیین‌نامه‌های مربوط به شورای اسلامی و تعدادی از مهمترین آئین‌نامه‌های مربوط به شهرداری‌هاست.

چاپ نخست کتاب «شورا‌ها و شهرداری‌ها از نگاه قانون» در شمارگان 2000 نسخه، 305 صفحه‌ و قیمت 52000 ریال از سوی انتشارات سوره سبز منتشر و روانه بازار نشر شد.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.