×

لایحه دفاعی استفاده نشر و پخش اثر دیگری بر اساس قانون حمایت حقوق مولفان مصنفان و هنرمندان

لایحه دفاعی استفاده نشر و پخش اثر دیگری بر اساس قانون حمایت حقوق مولفان مصنفان و هنرمندان

لایحه دفاعی استفاده نشر و پخش اثر دیگری بر اساس قانون حمایت حقوق مولفان مصنفان و هنرمندان

لایحه-دفاعی-استفاده-نشر-و-پخش-اثر-دیگری-بر-اساس-قانون-حمایت-حقوق-مولفان-مصنفان-و-هنرمندان وکیل 

ریاست محترم دادگاه تجدیدنظر استان

کتابهای اخیری که ازعباس بشیری به چاپ رسیده است عبارتنداز: 

قراردادهای مدرن 1-2-3-4

حقوق کاربردی املاک واراضی –آپارتمان- آب-کارگر-کارفرما

انواع حریم-اراضی داخل وخارج محدوده قانونی شهرها-پیش فروش ومشارکت آپارتمان


با عرض ادب و تحیت

در مقام اعتراض به دادنامه شماره ............ که در تاریخ 22/12/90 ابلاغ گردیده عرایض به شرح ذیل به استحضار می رساند بذل عنایت را تقاضا دارد:

در خصوص اتهام موکل آقای .......... مبنی بر استفاده از اثر مورد حمایت قانون که مستند به ماده 23 قانون حمایت حقوق مولفان، مصنفان و هنرمندان تحت تعقیب قرار گرفته معروض می دارد بموجب ماده قانونی یاد شده که اشعار می دارد: «استفاده، نشر، پخش یا عرضه اثر دیگری به شرط آنکه عالماً و عامداً انجام شده باشد جرم است.»

در پرونده حاضر موکل بدون آنکه اطلاع داشته باشد عکس های مورد استفاده در مجله تبلیغاتی اثر ثبت شده و مشمول حمایت این قانون است به ناشر آن سفارش چاپ تبلیغات را داده است. البته ذکر این مهم ضروری است که عکس ها نه توسط موکل بلکه توسط اشخاص دیگر به ایشان پیشنهاد و با موافقت وی نسبت به انتشار آن اقدام شده است.

بنابراین عنایت دارید احراز آنکه موکل از ثبت اثر مطلع بوده یا حتی کیفیت اثر به گونه ای بوده که موضوع ثبت و حمایت آنرا تداعی می نماید ضروری است و قانونگذار با اضافه نمودن قید علم و عمد در متن ماده قانون یاد شده به این مهم تاکید داشته که لازم است مرتکب هم بداند اثر ثبت شده بوده و هم از عواقب قانونی آن مطلع بوده است مضافاً اینکه ملاحظه و مداقه در متن ماده23 و تعیین مجازات 6 ماه تا سه سال حبس برای ارتکاب چنین جرمی، اداره قوی قانونگذار را مبنی بر احراز علم و عمد توسط مرتکب نشان می دهد و بدیهی است هدف قانونگذار اعمال مجازات شدیدی برای جرمی که یکی از ارکان تحقق آن علم و عمد مرتکب می باشد بوده و نه کسی که بدون علم و عمل و فقدان سوء نیت عملی را مرتکب شده است.

بنابر عرایض فوق و از آنجا که موکل از کسبه و تجار قدیمی و با سابقه تهران بوده و بیش از پنجاه سال سابقه فعالیت تجاری دارد و در تمام این مدت فاقد هرگونه سوء پیشینه و یا حتی سوء شهرت است، استدعای رسیدگی و صدور حکم برائت ایشان را دارد.
 

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.