×

لایحه دفاعی مطالبه خسارت ناشی از نواقص و معایب احداث آپارتمان

لایحه دفاعی مطالبه خسارت ناشی از نواقص و معایب احداث آپارتمان

لایحه دفاعی مطالبه خسارت ناشی از نواقص و معایب احداث آپارتمان

لایحه-دفاعی-مطالبه-خسارت-ناشی-از-نواقص-و-معایب-احداث-آپارتمان

ریاست محترم شعبه ..... دادگاه حقوقی

کتابهای اخیری که ازعباس بشیری به چاپ رسیده است عبارتنداز: 

قراردادهای مدرن 1-2-3-4

حقوق کاربردی املاک واراضی –آپارتمان- آب-کارگر-کارفرما

انواع حریم-اراضی داخل وخارج محدوده قانونی شهرها-پیش فروش ومشارکت آپارتمان


با عرض سلام و احترام

در خصوص قرار و نظریه  کارشناسی مضبوط در پرونده کلاسه ............مراتب زیر  را به اطلاع عالی رسانیده ، تقاضای بذل عنایت و اتخاذ تصمیم شایسته دارد .

پیرو لایحه ثبت شده به شماره ......... مورخ 11/8/90 که به تفصیل در آن توضیح داده شده است ، نظر به اینکه در خصوص ادعای آقای .......... مبنی بر مطالبه خسارت ناشی از نواقص و معایب  احداث آپارتمانها ، دادخواست تقدیمی ایشان از حیث معلوم بودن خواسته ، واجد ایرادات قانونی بوده و خواهان که موظف بوده است خواسته خود را صراحتاً بیان دارد ، به وظیفه قانونی خود عمل ننموده است و این امر مکرراً در جلسه دادرسی و لوایح تقدیمی مورد ایراد و اعتراض اینجانبان قرار گرفته است که بدلیل عدم رفع ایرادات توسط ایشان ، امکان دفاع در ماهیت وجود نداشته است ، لذا صدور قرار کارشناسی در راستای برآورد خسارات وارده فاقد وجاهت قانونی بوده که مراتب اعتراض به موجب لایحه  ثبت شده به شماره ......... مورخ 11/8/90 به استحضار عالی رسیده است و در حال حاضر با صدور قرار کارشناسی و وصول نظریه کارشناس محترم، امکان دفاع ماهوی از موکلین سلب شده است.

علی ایحال در صورتیکه خواهان خواسته خود را معلوم می نمود ، به دلائل ذیل خواسته ایشان محکوم به رد بوده که مفصلاً معروض می دارد :

اول )  به موجب صورتجلسه مورخ 12/8/85 که در پرونده مضبوط است و تصویر آن نیز مجدداً به پیوست تقدیم

می گردد ، آقای .............. قبول نموده اند که مبلغ 000/000/65 ریال بابت تفاوت هزینه های انجام شده به طرف مشارکت آقایان ....... و ..... بپردازد . ملاحظه می فرمایید که تعهد آقای .......... مبنی بر پرداخت مبلغ مذکور ، حاکی از اینست که  ایشان ، کارهای انجام شده در ساختمان را ملاحظه و مشاهده نموده و با اوصاف موجود قبول نموده است که مبلغ 000/000/65 ریال را بابت تفاوت هزینه ها بپردازد . لذا  ادعای ایشان مبنی بر مطالبه خسارت بعد از گذشت 5 سال به جهت قبول ضمنی کارهای انجام شده و وضعیت موجود ساختمان در زمان تنظیم صورتجلسه فوق الاشعار و اقرار صریح وی به بدهکار بودن نسبت به موکلین اینجانبان ، ادعایی فاقد موقعیت و وجاهت است .

لذا با توجه به محتوای صورتجلسه فوق الذکر ، تقاضای رد دعوای ایشان را دارد .

دوم) در خصوص نظریه کارشناسی مضبوط در پرونده خاطر عالی را مستحضر می دارد که:

الف- به موجب مفاد ظهر نظریه کارشناسی مراتب اعتراض در فرجه قانونی اعلام، لایحه حاضر در تکمیل اعتراض مذکور بیان می شود.

ب- برخی از موارد حادث در نظریه کارشناسی از قبیل نم دادگی و ایجاد رطوبت بعد از 5 سال از تاریخ اتمام بنا رخ داده است (پایان کار در سال 1385 صادر شده است) بنابراین با توجه به مضی مدت مذکور بروز خرابی هایی از این دست محتمل و در هر ساختمانی رخ دادنی است.

ج- مواردی مانند بند های 12،6،5،4،2 و 17 به دلیل ممانعت از ورود و تکمیل عملیات ساختمانی توسط آقای .........تاکنون انجام نشده است. صرفاً موارد مذکور مورد تایید موکلین بوده، چنانچه دادگاه محترم مقرر فرمایند و خواهان دعوی نیز رفع مانع نماید، این موارد ظرف مهلت دو ماه انجام خواهد شد.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.