×

عدم اطلاع‌رسانی امور حقوقی عامل اصلی ازدیاد دعاوی است

عدم اطلاع‌رسانی امور حقوقی عامل اصلی ازدیاد دعاوی است

رییس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت تعداد دعاوی موجود در مراجع قضایی این استان زیاد است که علت اصلی آن عدم اطلاع‌رسانی به‌ویژه فرهنگ‌سازی در امور حقوقی است

عدم-اطلاع‌رسانی-امور-حقوقی-عامل-اصلی-ازدیاد-دعاوی-است

رییس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: تعداد دعاوی موجود در مراجع قضایی این استان زیاد است که علت اصلی آن عدم اطلاع‌رسانی به‌ویژه فرهنگ‌سازی در امور حقوقی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه کهگیلویه و بویراحمد، دکتر علی جمادی در نخستین انتخابات هیات مدیره جامعه سردفتران و دفتریاران استان، بیان کرد: این انتخابات بعد از 50 سال در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود که امیدوارم بعد از تشکیل این مجمع شاهد وحدت و انسجام در بین سردفتران استان باشیم.

وی اظهار کرد: تشکیل مجمع سردفتران و دفتر یاران از اقدامات خیلی خوب اداره ثبت اسناد و املاک استان بود که به موجب آن رشد، ترقی و توسعه دفاتر اسناد رسمی را در پی دارد.

رییس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: نقش دفاتر اسناد رسمی در جامعه حقوقی بسیار حائز اهمیت است و آن‌ها می‌توانند در تنظیم روابط افراد جامعه و نظم حقوقی در جامعه تاثیر بسزایی داشته باشند.

جمادی با بیان این که تعداد زیادی از دعاوی موجود در جامعه می‌توانند در دفاتر اسناد رسمی حل شوند، تصریح کرد: مردم با ناآگاهی چاره‌ای جز مراجعه به دستگاه قضا ندارند و ممکن است این مراجعات راه‌گشا باشد، اما بیشتر آن‌ها حل نمی‌شود.

رییس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: با تشکیل مجمع سردفتران و دفتر یاران که اقدام بزرگی در حوزه حقوقی و قضایی است یک هماهنگی بین مجمع و مدیران مختلف به وجود می‌آورد و می‌توان از ظرفیت ائمه جماعات و صدا و سیما برای آگاهی مردم از وظایف آن‌ها استفاده شود.

در پایان این مراسم با انجام انتخابات و اخذ رای از سردفتران و دفتریاران استان هفت نفر به عنوان اعضای اصلی مجمع سردفتران و دفتریاران استان کهگیلویه و بویراحمد انتخاب شدند.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.