×

عدم اطلاع رسانی امور حقوقی عامل اصلی ازدیاد دعاوی است

عدم اطلاع رسانی امور حقوقی عامل اصلی ازدیاد دعاوی است

رییس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت تعداد دعاوی موجود در مراجع قضایی این استان زیاد است که علت اصلی آن عدم اطلاع‌رسانی به‌ویژه فرهنگ‌سازی در امور حقوقی است

عدم-اطلاع-رسانی-امور-حقوقی-عامل-اصلی-ازدیاد-دعاوی-است وکیل 

رییس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: تعداد دعاوی موجود در مراجع قضایی این استان زیاد است که علت اصلی آن عدم اطلاع‌رسانی به‌ویژه فرهنگ‌سازی در امور حقوقی است.

منطقه کهگیلویه و بویراحمد، دکتر علی جمادی در نخستین انتخابات هیات مدیره جامعه سردفتران و دفتریاران استان، بیان کرد: این انتخابات بعد از 50 سال در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود که امیدوارم بعد از تشکیل این مجمع شاهد وحدت و انسجام در بین سردفتران استان باشیم.

وی اظهار کرد: تشکیل مجمع سردفتران و دفتر یاران از اقدامات خیلی خوب اداره ثبت اسناد و املاک استان بود که به موجب آن رشد، ترقی و توسعه دفاتر اسناد رسمی را در پی دارد.

رییس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: نقش دفاتر اسناد رسمی در جامعه حقوقی بسیار حائز اهمیت است و آن‌ها می‌توانند در تنظیم روابط افراد جامعه و نظم حقوقی در جامعه تاثیر بسزایی داشته باشند.

جمادی با بیان این که تعداد زیادی از دعاوی موجود در جامعه می‌توانند در دفاتر اسناد رسمی حل شوند، تصریح کرد: مردم با ناآگاهی چاره‌ای جز مراجعه به دستگاه قضا ندارند و ممکن است این مراجعات راه‌گشا باشد، اما بیشتر آن‌ها حل نمی‌شود.

رییس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: با تشکیل مجمع سردفتران و دفتر یاران که اقدام بزرگی در حوزه حقوقی و قضایی است یک هماهنگی بین مجمع و مدیران مختلف به وجود می‌آورد و می‌توان از ظرفیت ائمه جماعات و صدا و سیما برای آگاهی مردم از وظایف آن‌ها استفاده شود.

در پایان این مراسم با انجام انتخابات و اخذ رای از سردفتران و دفتریاران استان هفت نفر به عنوان اعضای اصلی مجمع سردفتران و دفتریاران استان کهگیلویه و بویراحمد انتخاب شدند.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.