×

پخش نکردن نام و مشخصات متهم نص صریح قانون است

پخش نکردن نام و مشخصات متهم نص صریح قانون است

پخش نکردن نام و مشخصات متهم نص صریح قانون است

پخش-نکردن-نام-و-مشخصات-متهم-نص-صریح-قانون-است

آیت‌الله لاریجانی:
*پخش نکردن نام و مشخصات متهم نص صریح قانون است
*دستگاه قضایی در مقابل تمام کسانی که در مسیر هتک حرمت نظام حرکت می‌کنند خواهد ایستاد

خبرگزاری دانشجویان ایران - تهران
سرویس: فقه و حقوق - حقوق سیاسی

رییس قوه قضاییه تاکید کرد: تمام کسانی که در اغتشاشات اخیر به سمت قانون‌شکنی و زیر سوال بردن اصل نظام رفتند در هر جایگاهی که هستند بدانند دستگاه قضایی ساکت نمی‌ماند و حسب مقررات نسبت به آنان تصمیم‌یگری خواهند کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی در جلسه‌ امروز مسوولان عالی قضایی در حمایت از سخنان حکیمانه رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های نماز جمعه‌ی اخیر و با تاکید بر قاطعیت دستگاه قضایی در مقابله با هرگونه قانون‌شکنی در نظام جمهوری اسلامی ایران، گفت: دستگاه قضایی به تمام کسانی که در مسیر اشاعه‌ی کذب و حتی اظهار کذب با هدف تشویش افکار عمومی و بالاتر از آن هتک حرمت نظام حرکت می‌کنند اعلام می‌کند که در مقابل این اقدامات غیرقانونی و ادعاهای کذب خواهد ایستاد.

رییس قوه‌ی قضاییه این اظهارنظر را که «اگر اصل نظام واعتبار و جایگاه نظام اسلامی مورد هتک قرار گرفت نظام نباید از حق خود دفاع کند» نادرست توصیف کرد و افزود: همان‌گونه که هتک حرمت افرد قابل پی‌گیری است، نظام نیز می‌تواند و باید نسبت به اصل و جایگاه خود و تعدی عده‌ای قانون‌شکن نسبت به آن واکنش نشان دهد.

آملی لاریجانی تاکید کرد: متاسفانه بعد از انتخابات کسانی از طرق غیرقانونی می‌خواستند به خواسته‌های خود برسند و همان افراد که با کشاندن مردم به خیابان‌ها و اغتشاش و انجام امور غیرقانونی قصد رسیدن به اهداف خود را داشتند اکنون طلبکار شده‌اند و نظام جمهوری اسلامی را که در ازای اقدامات غیرقانونی این عده دچار هزینه شده است بدهکار جلوه می‌دهند.

رییس قوه‌ی قضاییه تصریح کرد: معتقدیم در مسیر مقابله با این فتنه و کارهای غیرقانونی افراط و تفریط‌هایی نیز صورت گرفته است اما همگان بدانند که بنای نظام برخورد با تخلف است و اگر ماموری خلاف کرده است قطعا با او نیز مقابله خواهد شد.

لاریجانی از زحمات هیات سه نفره قضایی تشکر کرد و گفت: امیدواریم تمام افراد درون خانواده نظام اسلامی بتوانند با تدبیر و سعه صدر نسبت به حل و فصل مسائل اخیر گام بردارند.

آیت‌الله لاریجانی به برگزاری دادگاه متهمان حوادث اخیر اشاره کرد و گفت: برخی افراد و گروه‌ها به دنبال تصمیم‌گیری درخصوص عدم پخش نام و مشخصات متهمان اعلام کرده‌اند که قوه‌ی قضاییه تحت فشار چنین تصمیمی گرفته است این‌جانب اعلام می‌کنم که این مساله نص صریح قانون است و قوه‌ی قضاییه موظف است مطابق قانون عمل کند و کسانی که می‌خواهند درخصوص تصمیمات و اقدامات قوه‌ی قضاییه اظهارنظر کنند نیز موظفند مطابق قانون و کاملا مستند صحبت کنند.

رییس قوه‌ی قضاییه در ادامه با اشاره به روز جهانی قدس و ضرورت برگزاری هرچه باشکوه‌تر آن گفت: روز قدس علاوه بر این‌که نماد وحدت و انسجام جهان اسلام علیه ظلم و تجاوز صهیونیست‌ها و استکبار است محکی برای ثابت شدن ادعاهای کذب حامیان صهیونیست‌ها و استکبار در عمل به شعارهای دفاع از حقوق بشر است و می‌بینیم که این مدعیان حقوق بشر و آزادی چگونه در مقابل ظلم‌ها و فجایع علیه ملت مظلوم فلسطین سکوت اختیار کرده‌اند و به حمایت از این فجایع نیز می‌پردازند.

در ادامه این جلسه راجع به موضوعات مطروحه پیرامون ماده 18 قانون اصلاح قانون تشکیل دادگاه‌های عمومی و انقلاب بحث و تبادل نظر شد.

    

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.