×

دولت جدید با مصوبات خودرویی دولت قبلی چه می کند؟

دولت جدید با مصوبات خودرویی دولت قبلی چه می کند؟

دو مصوبه دولت قبلی در رابطه با تعویق اجرای استاندارد آلایندگی یورو 4 و کیسه هوا با مشکلاتی در اجرا مواجه شده است

دولت-جدید-با-مصوبات-خودرویی-دولت-قبلی-چه-می-کند؟ وکیل 

دو مصوبه دولت قبلی در رابطه با تعویق اجرای استاندارد آلایندگی یورو 4 و کیسه هوا با مشکلاتی در اجرا مواجه شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دولت قبلی در اواخر فعالیت خود تصویب کرد به دلیل مشکلات ناشی از تحریم و مشکلات تامین برخی قطعات خودرویی، اجرای دو استاندارد نصب کیسه هوا و ارتقای استاندارد آلایندگی خودروها به یورو 4، یک سال به تعویق افتاده و به ابتدای سال 93 موکول شود.

اگرچه این دو مصوبه حدود یک ماه پیش به تمام سازمان‌های ذیربط از جمله سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان ملی استاندارد ایران ابلاغ شد اما هر دو سازمان از پذیرش آن خودداری می‌کنند.

در رابطه با تعویق استاندارد نصب کیسه هوا، رییس سازمان ملی استاندارد ایران اخیرا اظهار کرده که فرایند قانونی مربوطه برای تصویب این مصوبه طی نشده و از نظر ما غیر قانونی است. در رابطه با مصوبه مربوط به تعویق یک ساله اجرای استاندارد آلایندگی یورو 4 نیز سازمان حفاظت محیط زیست منکر هرگونه مصوبه‌ای در این باره شده و اظهار کرده مصوبه‌ای به ما ابلاغ نشده است.

این وضعیت در حالی است که هر دو مصوبه در همان زمان با امضای معاون اول رییس‌جمهوری وقت به دستگاه‌های ذی‌ربط ابلاغ شده است. هنوز دولت جدید در رابطه با این مصوبات اظهارنظری نکرده است. به نظر می‌رسد تصمیمات وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت تکلیف این مصوبات را تعیین خواهد کرد.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.