×

آیت الله آملی لاریجانی در جلسه عالی مسئولان عالی قضایی قوه قضاییه در مقابل قانون‌شکنی در هر جایگاهی ساکت نمی‌ماند

آیت الله آملی لاریجانی در جلسه عالی مسئولان عالی قضایی قوه قضاییه در مقابل قانون‌شکنی در هر جایگاهی ساکت نمی‌ماند

آیت الله آملی لاریجانی در جلسه عالی مسئولان عالی قضایی قوه قضاییه در مقابل قانون‌شکنی در هر جایگاهی ساکت نمی‌ماند

آیت-الله-آملی-لاریجانی-در-جلسه-عالی-مسئولان-عالی-قضایی-قوه-قضاییه-در-مقابل-قانون‌شکنی-در-هر-جایگاهی-ساکت-نمی‌ماند وکیل 

 
آیت الله آملی لاریجانی در جلسه عالی مسئولان عالی قضایی:    
قوه قضاییه در مقابل قانون‌شکنی در هر جایگاهی ساکت نمی‌ماند 

خبرگزاری رسا ـ آیت الله آملی لاریجانی تأکید کرد: متأسفانه بعد از انتخابات کسانی از طرق غیرقانونی می‌خواستند به خواسته‌های خود برسند و همان افراد که با کشاندن مردم به خیابانها و اغتشاش و انجام امور غیرقانونی قصد رسیدن به اهداف خود را داشتند اکنون طلبکار شده‌اند و نظام جمهوری اسلامی را بدهکار جلوه می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی قوه قضاییه آیت الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی درحمایت از سخنان حکیمانه رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های نمازجمعه اخیر گفت: تمام کسانی که در اغتشاشات اخیر به سمت قانون‌شکنی و زیر سئوال بردن اصل نظام رفتند در هر جایگاهی که هستند بدانند دستگاه قضایی درمقابل هرگونه قانون شکنی ساکت نمی ماند.

آیت الله لاریجانی گفت: دستگاه قضایی به تمام کسانی که در مسیر اشاعه کذب و حتی اظهار کذب با هدف تشویش افکار عمومی و بالاتر از آن هتک‌حرمت نظام حرکت می‌کنند اعلام می‌کند که در مقابل این اقدامات غیرقانونی و ادعاهای کذب خواهد ایستاد.

رئیس قوه قضاییه این اظهارنظر را که «اگر اصل نظام و اعتبار و جایگاه نظام اسلامی مورد هتک قرار گرفت نظام نباید از حق خود دفاع کند» نادرست توصیف کرد و افزود: همانگونه که هتک حرمت افراد قابل پیگیری است نظام نیز می‌تواند و باید نسبت به اصل و جایگاه خود و تعدی عده‌ای قانون‌شکن نسبت به آن واکنش نشان دهد.

آیت الله آملی لاریجانی تأکید کرد: متأسفانه بعد از انتخابات کسانی از طرق غیرقانونی می‌خواستند به خواسته‌های خود برسند و همان افراد که با کشاندن مردم به خیابانها و اغتشاش و انجام امور غیرقانونی قصد رسیدن به اهداف خود را داشتند اکنون طلبکار شده‌اند و نظام جمهوری اسلامی را که در ازای اقدامات غیرقانونی این عده دچار هزینه شده است بدهکار جلوه می‌دهند.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: معتقدیم در مسیر مقابله با این فتنه و کارهای غیرقانونی افراط و تفریط‌هایی نیز صورت گرفته است اما همگان بدانند که بنای نظام برخورد با تخلف است و اگر مأموری خلاف کرده است قطعاً با او نیز مقابله خواهد شد.

آیت الله لاریجانی از زحمات هیئت سه نفره قضایی تشکر کرد و گفت: امیدواریم تمام افراد درون خانواده نظام اسلامی بتوانند با تدبیر و سعه صدر نسبت به حل و فصل مسایل اخیر گام بردارند.

آیت الله لاریجانی به برگزاری دادگاه متهمان حوادث اخیر اشاره کرد و گفت: برخی افراد و گروهها به دنبال تصمیم‌گیری درخصوص عدم پخش نام و مشخصات متهمان اعلام کرده‌اند که قوه قضاییه تحت فشار چنین تصمیمی گرفته است اینجانب اعلام می‌کنم که این مسئله نص صریح قانون است و قوه قضاییه موظف است مطابق قانون عمل کند و کسانی که می‌خواهند درخصوص تصمیمات و اقدامات قوه قضاییه اظهارنظر کنند نیز موظفند مطابق قانون و کاملاً مستند صحبت کنند.

رئیس قوه قضاییه در ادامه با اشاره به روز جهانی قدس و ضرورت برگزاری هرچه باشکوه‏تر آن گفت: روز قدس علاوه بر اینکه نماد وحدت و انسجام جهان اسلام علیه ظلم و تجاوز صهیونیستها و استکبار است محکی برای ثابت شدن ادعاهای کذب حامیان صهیونیستها و استکبار در عمل به شعارهای دفاع از حقوق بشر است و می‌بینیم که این مدعیان حقوق بشر و آزادی چگونه در مقابل ظلم ها و فجایع علیه ملت مظلوم فلسطین سکوت اختیار کرده‌اند و به حمایت از این فجایع نیز می‌پردازند.

در ادامه این جلسه راجع به موضوعات مطروحه پیرامون ماده 18 قانون اصلاح قانون تشکیل دادگاههای عمومی و انقلاب بحث و تبادل نظر شد./

    

پست های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.