×

نحوه‌ی اجرای احکام حدود کتاب شد

نحوه‌ی اجرای احکام حدود کتاب شد

نحوه‌ی اجرای احکام حدود کتاب شد

نحوه‌ی-اجرای-احکام-حدود-کتاب-شد

16 اسفند 1389 ساعت 12:55

کتاب «نحوه‌ی اجرای احکام حدود» اثر رضا مسعودی‌فر به سفارش معاونت آموزش و تحقیقات قوه قضائیه از سوی نشر جاودانه منتشر و روانه بازار نشر شد.
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مولف در این کتاب بررسی، تجزیه، تحلیل و کیفیت اجرای حدود را در دو بخش بررسی می‌کند. بخش نخست مربوط به مبانی اجرای حدود و شامل مباحثی نظیر «اصول و موانع اجرای حدود»، «احکام لازم الاجرا»، «‌اشخاص و مراجع مرتبط با اجرای حدود» و «مسائل مستحدثه در اجرای حدود» است.

بخش دوم کتاب که جنبه عملی و کاربردی دارد، مباحثی نظیر «قواعد و مقررات عمومی در اجرای حدود»، «نحوه اجرای مجازات جرایم علیه نظام اخلاقی و عفت عمومی»، «نحوه اجرای مجازات جرم علیه حیثیت اشخاص»، «نحوه اجرای مجازات جرم علیه اموال و آسایش عمومی» را شامل می‌شود.

مولف در بخش دوم تا حد امکان برای هر «حد» مورد بررسی، نمونه عملی از پرونده‌های مطروحه در دادگستری‌ها ذکر و نقاط ضعف و قوت آن را بررسی می‌کند و پیشنهاد لازم برای اجرای حدود را ارایه می‌دهد. همچنین صورت جلساتی برای هر مورد به صورت پیشنهادی، در اجرای ضمایم کتاب ارائه شده است.

چاپ نخست کتاب «نحوه‌ی اجرای احکام حدود» به سفارش معاونت آموزش و تحقیقات قوه قضائیه در شمارگان 3000 نسخه، 235 صفحه و قیمت 40000 ریال از سوی نشر جاودانه منتشر و روانه بازار نشر شد.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.