×

ارایه «جستاری در بزهکاری» در نمایشگاه تهران

ارایه «جستاری در بزهکاری» در نمایشگاه تهران

ارایه «جستاری در بزهکاری» در نمایشگاه تهران

ارایه-«جستاری-در-بزهکاری»-در-نمایشگاه-تهران وکیل 

ارایه «جستاری در بزهکاری» در نمایشگاه تهران

22 فروردین 1390 ساعت 13:20
کتاب «جستاری در بزهکاری» اثر دیگری از کرم‌الله جوانمرد است که بزهکاری را به عنوان یک پدیده انسانی اجتماعی که ناشی از عمل فرد یا افراد انسانی است، بررسی می‌کند. این اثر در بیست ‌و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به مخاطبان عرضه می‌شود.
شیوا شکاری، مدیر انتشارات جامعه‌شناسان، در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، بیان داشت: واژه بزهکاری به خودی خود واژه‌ای حقوقی است نه روانشناختی و آنچه در زمان و مکان معینی بزهکاری تلقی می‌شود، ممکن است در جای دیگر، عملی قانونی به حساب آید.
 
وی افزود: جوانمرد در این اثر بزهکاری را به عنوان یک پدیده انسانی اجتماعی که ناشی از عمل فرد یا افراد انسانی است، بررسی و تحلیل می‌کند. 
 
شکاری افزود: نویسنده اثر معتقد است که «پژوهش‌های علمی انجام شده درباره عوامل مولد جرم نشان می‌دهد که جرم نتیجه همگانی شخصیت بزهکار با شرایطی است که او را احاطه کرده است.» در واقع، بزهکاری اقدام به عملی است که برخلاف موازین، مقررات و قوانین جوامع بوده است و انجام آن پیگرد قانونی دارد و کسانی که مرتکب چنین اعمالی می‌شوند را مجرم و بزهکار می‌گویند.

وی افزود: بزهکاری یک نوع رفتار تک بعدی محسوب نمی‌شود، بلکه علل و عوامل متعددی با آن در ارتباط است که همین امر به شناختی همه جانبه نیاز دارد که مولف اثر کوشیده است در پنج فصل آن را ارایه دهد.  

شکاری تصریح کرد: فصل نخست کتاب مبانی نظری، ادبیات و مفاهیم را مطرح می‌کند و به بررسی مفاهیم کلیدی، پیشینه پژوهش بزهکاری و فرضیات آن می‌پردازد و  فصل دوم، به مرور مطالعاتی منابع می‌پردازد که مهمترین مباحث آن شامل بزهکاری، عوامل سوق دهنده به سوی آن، تقسیم بزهکاری، عوامل سیاسی بزهکاری، نقش رسانه‌های گروهی در بزهکاری، رابطه نهاد خانواده و بزهکاری، عوامل سیاسی بزهکاری و تئوری‌های مربوط به مفهوم بزهکاری است.

شکاری افزود: مولف در فصل سوم، مبانی روش پژوهشی را عنوان می‌کند که در آن روش و طرح تحقیق، فن تحقیق و ابزار اندازه‌گیری، طرح و تحلیلی و نمونه و روش نمونه‌گیری تشریح می‌شوند. فصل چهارم به «تجریه و تحلیل داده‌ها» اختصاص دارد و فصل پنجم نتایج، پیشنهادات، محدودیت‌ها و استنتاج را پیش‌روی مخاطب قرار می‌دهد. 

وی درباره جامعه مخاطب این اثر گفت: این اثر برای دانشجویان رشته جامعه‌شناسی، مددکاری اجتماعی، برنامه‌ریزی و پژوهشگری و همچنین برای پژوهشگران و کارشناسان مددکاری، شاغلان سازمان بهزیستی، دادگاه‌های بهزیستی، دادگاه‌های خانواده، زندان‌ها و مراکز اصلاح و تربیت سودمند خواهد بود. 

شیوا شکاری در پایان گفت: کتاب «جستاری در بزهکاری» به مرحله چاپ رسیده است و در بیست‌ و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه خواهد شد.

بیست و چهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران 14 تا 24 اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

    

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.