×

لایحه جامع وکالت به قوه قضائیه بازگشت

لایحه جامع وکالت به قوه قضائیه بازگشت

معاون امور حقوقی و مجلس وزیر دادگستری از اعاده لایحه جامع وکالت به همراه حدود 10 تا 12 لایحه قضایی دیگر توسط دولت به قوه قضاییه خبر داد

لایحه-جامع-وکالت-به-قوه-قضائیه-بازگشت

معاون امور حقوقی و مجلس وزیر دادگستری از اعاده لایحه جامع وکالت به همراه حدود 10 تا 12 لایحه قضایی دیگر توسط دولت به قوه قضاییه خبر داد.

«عبدالعلی میرکوهی»  افزود: این لوایح به منظور اخذ نظر قوه قضاییه مبنی بر ادامه یا توقف بررسی آنها در دولت و مجلس شورای اسلامی به دستگاه قضایی اعاده شده است.این مقام مسئول در وزارت دادگستری گفت: این لوایح مطابق آیین نامه دولت، جهت تایید ادامه رسیدگی یا استرداد آن به قوه قضاییه اعاده شده تا قوه قضاییه نظر خود را اعلام کند.

میرکوهی اضافه کرد: با توجه به اینکه مواد لوایح قضایی زیاد است، اعلام نظر قوه قضاییه درباره آنها قدری زمان می برد.

معاون وزیر دادگستری افزود: همچنین فهرست لوایحی که از دولت قبلی در کمیسیون های مجلس شورای اسلامی در دست بررسی بوده به منظور تایید رسیدگی یا استرداد آن به دولت جدید اعلام شده و دولت نیز از دستگاه های مربوطه نظرخواهی کرده که دستگاهها مشغول بررسی این لوایح هستند.میرکوهی درباره آخرین وضعیت لایحه آیین دادرسی کیفری نیز گفت: اخیرا شورای نگهبان به چهار ماده این لایحه ایراد گرفته بود که این ایرادات با حضور نماینده شورای نگهبان در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی برطرف و به شورای نگهبان ارسال شد.

معاون وزیر دادگتسری درباره لایحه نحوه اجرای محکومیت های مالی هم گفت: این لایحه در کمیسیون قضایی تصویب و برای طرح در صحن علنی مجلس شورای اسلامی ارسال شده که به احتمال زیاد بعد از پایان تعطیلات مجلس در نوبت طرح در صحن علنی مجلس قرار می گیرد.

میرکوهی ازتصویب طرح آیین دادرسی نیروهای مسلح و طرح آیین دادرسی جرایم الکترونیکی در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس خبر داد و گفت: این طرح ها مطابق اصل 85 قانون اساسی به طور مستقیم به شورای نگهبان ارسال می شود.

منبع : کانون وکلای دادگستری اصفهان

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.