×

تلاش برای افزایش پهنای باند اینترنت سازمان ثبت در اجرای ثبت آنی

تلاش برای افزایش پهنای باند اینترنت سازمان ثبت در اجرای ثبت آنی

معاون اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت تا ساعت 11 امروز - 31 شهریور ماه - 76 هزار سند در سامانه ثبت آنی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به ثبت رسیده است

تلاش-برای-افزایش-پهنای-باند-اینترنت-سازمان-ثبت-در-اجرای-ثبت-آنی وکیل 

معاون اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: تا ساعت 11 امروز - 31 شهریور ماه - 76 هزار سند در سامانه ثبت آنی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به ثبت رسیده است.

محمدمهدی انجم‌شعاع ظهار کرد: از لحظه‌ای که سامانه ثبت آنی سند شروع به کار کرده است این سامانه به طور تمام وقت تحت مراقبت است و به طور مرتب گزارش‌گیری می‌شود.

وی ادامه داد: از طرفی مرکز پاسخگویی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور هم در حال شنیدن سوالات و مشکلات دفترخانه‌هاست و آن‌ها را برای حل مشکلات راهنمایی می‌کند.

معاون اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: تا ساعت 9 صبح امروز در سراسر کشور 6 هزار و 385 دفترخانه از سامانه ثبت آنی سند، بهره‌برداری کردند و این تعداد دفترخانه در مجموع 76 هزار و 829 سند را تا آخرین مرحله تنظیم کردند که آماده امضای اصحاب سند است.

انجم‌شعاع افزود: در کنار این موارد 506 مورد از سایر خدمات ثبتی از قبیل فک رهن، عزل وکیل و سایر موارد مرتبط با اسناد تنظیم شده در دفاتر اسناد رسمی ارائه شده است.

وی اظهار کرد: از ابتدای وقت اداری تا ساعت 11 امروز نیز هفت هزار و 384 سند به مرحله نهایی رسیده است که این تعداد سند توسط 3 هزار و 495 دفترخانه تنظیم شده است.

معاون اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تصریح کرد: در ارتباط با مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد حوزه فنی بررسی‌های دقیقی دارد که مسائل مربوط به آن را باید از خودشان سوال کرد، اما به طور کلی با تماس‌هایی که با حوزه فنی داریم به این مساله برمی‌خوریم که عمده مشکلات ناشی از اشکالات داخلی سیستم‌های دفترخانه‌ها و نحوه استفاده از نرم‌افزارهاست که مستلزم دقت بیشتر و توجه به مسائلی است که در جریان آموزش ارائه شده است.

انجم‌شعاع ادامه داد: البته در کنار این قضیه مساله سرعت در اینترنت هم مانند تمام بهره‌برداری‌هایی که در کل کشور از فضای مجازی وجود دارد را نباید فراموش کنیم؛ زیرا سرعت اینترنت را در وضع مطلوبی نداریم و این امر مشکلاتی ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه برای رفع این مشکل اقدامات جدی در دست انجام داریم، گفت: ما با سازمان اطلاعات و ارتباطات، ارتباط نزدیکی برقرار کردیم و برای افزایش پهنای باند اینترنت سازمان ثبت که دفترخانه‌ها از طریق آن باید به سامانه وصل شوند، هماهنگی بسیار خوبی شده است و در روزهای آینده وضعیت بهتری خواهیم داشت.

معاون اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: همچنین برای افزایش توان فنی مرکز انفورماتیک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از حیث تعداد سرورها اقدامات خوبی در دست انجام است.

انجم‌شعاع اظهار کرد: باید به یک مساله توجه داشت و آن اینکه به هر حال استفاده از فناوری مجازی و شیوه‌های الکترونیک در کشور ما به طور طبیعی با مشکلاتی مواجه است. بانک‌ها و سایر دوایر دولتی نیز در طول روز لحظاتی با قطع سیستم یا کندی روبرو می‌شوند و ما هیچ وقت نباید این انتظار را داشته باشیم که یک سیستم با این عظمت در همان ابتدای کار با نمره کامل شروع به کار کند.

وی گفت: در رابطه با مشکلات موجود در این زمینه آنچه مربوط به سازمان ثبت است به شدت در حال پیگیری است و در آنچه که مربوط به دفترخانه‌هاست، سردفتران باید دقت بیشتری کنند.

معاون اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ادامه داد: البته در تمام مراکز استان‌ها گروه‌هایی مستقر هستند که پاسخگوی مشکلات سردفتران هستند و مرکز پاسخگویی تلفنی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نیز فعال است.

انجم‌شعاع با با بیان اینکه با پیشرفتی که در تنظیم اسناد داشتیم به نظر می‌رسد که در روزهای آینده وضع بهتری داشته باشیم، گفت: روز گذشته تا ساعت‌های 4 بعدازظهر 11000 سند به شکل نهایی شده داشتیم که این آمار قابل توجهی است.

وی خاطرنشان کرد: همه سردفتران باید این واقعیت را بپذیرند که یک کار عظیم در اجرای تکلیف قانونی در سراسر کشور در حال انجام است و همه باید با هم همکاری کنیم تا ان‌شاءالله به وضعیت بهتری برسیم و در آینده یک سیستم فعال مطلوب و پاسخگو را در اختیار مردم و نظام قرار دهیم.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.