×

دستگاه قضایی بدون وکلا سالم نمی‌چرخد

دستگاه قضایی بدون وکلا سالم نمی‌چرخد

دستگاه قضایی بدون وکلا سالم نمی‌چرخد

دستگاه-قضایی-بدون-وکلا-سالم-نمی‌چرخد وکیل 


دکتر مندنی پور نایب رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلا:    
                                   
نایب رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری گفت: ذهنیتی که برخی عزیزان دارند و کانون وکلا را جدا از جامعه می‌دانند ذهنیت درستی نیست. کانون وکلا یک نهاد دیرپای مدنی با سابقه 90 ساله است.

به گزارش خبرنگار حقوقی ایسنا، مندنی‌پور در نشست خبری صبح سه‌شنبه با اشاره به اینکه بحث در مورد کراوات بحثی حاشیه‌ای است به طرح این سوال پرداخت که مگر کانون وکلا جدا از عموم مردم است و گفت: در سیستم پزشکی افراد با کراوات تعداد بیشتری هستند در میان وکلا افراد به ندرت استفاده می‌کنند ولی منع قانونی و شرعی در این زمینه وجود ندارد و ما نمی‌توانیم منع کنیم.

مندنی‌پور با انتقاد از اینکه تلویزیون امکان سخن گفتن را برای وکلا فراهم نمی‌کند و خدمات آنها را منعکس نمی‌کند، اظهار کرد: از نمایندگان رسانه‌ها دعوت می‌کنم به شیراز بیایند و ببینند که ما در کانون وکلای فارس هزار و 600 وکیل داریم و ساختمان بزرگی را به واحد معاضدت اختصاص داده‌ایم که روزانه خدمات ارائه می‌دهند.

وی با بیان اینکه تلویزیون به هیچ وجه سر سازگاری با کانون وکلا نداشته است گفت: در تلویزیون ما وکیل به عنوان اهریمن، شیطان و کلاهبردار شناخته می‌شود آن وقت می‌گویند استاندارد وکالت رعایت شود. چگونه در جامعه‌ای که تشکیلات ارتباطی آن، وکلا را به عنوان اهریمن معرفی می‌کند می‌توان وکالت را نهادینه کرد؟ دستگاه قضایی هم در مقابل آن یا سکوت می‌کند یا تایید می‌کند.

مندنی پور با بیان اینکه دستگاه قضایی بدون یک دستگاه وکالتی سالم نمی‌چرخد افزود: اگر وکیل شیطنتی می‌کند فضا و بستری برای او فراهم شده است.

نایب رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری با اشاره به انتخاب نخبه‌ترین افراد در آزمون ورودی وکالت کانون‌های وکالت اظهار کرد: بسیاری از مشاوران و وکلای ماده 187 بارها در آزمون وکالت کانون شرکت کرده‌اند و قبول نشدند.

وی در ادامه گفت: اکثر پرونده‌هایی که در ارتباط با بیت‌المال هستند در اختیار وکلای قوه قضاییه قرار می‌گیرند و این یک ظلم بزرگ به بیت المال است . اجازه دهید وکیل را انتخاب کنند نه اینکه انتخاب شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: 42 نفر اولی که در مرکز مشاوران برای آنها پروانه وکالت صادر شده استاد دانشگاه بودند اگر ادعا می‌کنند که ماده 187 برای اشتغال ایجاد شد نباید شخصیت‌های شاخص کشور یا اساتید دانشگاه که خودشان چندین جا کار می‌کردند جز مشاوران و وکلای این نهاد می‌شدند.

وی با انتقاد از اینکه ماده 187 گاهی برای قضات هم پروانه صادر می‌کند عنوان کرد: ما به دنبال کیفیت هستیم.

مندنی‌پور با بیان اینکه ما سلایق سیاسی‌مان را هرگز در کانون وکلا عمل نکرده‌ایم عنوان کرد: ما به دنبال مصونیت وکیل هستیم یعنی اینکه وکیل در چارچوب وظایف حرفه‌ای خود مصونیت داشته باشد ما به دنبال حفظ حرمت دستگاه قضا هستیم و استقرار دستگاه قضایی تامین نمی‌شود تا زمانی که دستگاه وکالت مستقل و وکیل مستقل وجود داشته باشد.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.