×

رئیس کل دادگستری لرستان غفلت وکلا از سوگند نامه به عدالت لطمه می زند-تبعات منفی تاسیس مرکز مشاوران قوه قضائیه را نمی توان انکار کرد

رئیس کل دادگستری لرستان غفلت وکلا از سوگند نامه به عدالت لطمه می زند-تبعات منفی تاسیس مرکز مشاوران قوه قضائیه را نمی توان انکار کرد

رئیس کل دادگستری لرستان غفلت وکلا از سوگند نامه به عدالت لطمه می زند-تبعات منفی تاسیس مرکز مشاوران قوه قضائیه را نمی توان انکار کرد

رئیس-کل-دادگستری-لرستان-غفلت-وکلا-از-سوگند-نامه-به-عدالت-لطمه-می-زند-تبعات-منفی-تاسیس-مرکز-مشاوران-قوه-قضائیه-را-نمی-توان-انکار-کرد

رئیس کل دادگستری لرستان:
غفلت وکلا از سوگندنامه به عدالت لطمه می‌زند
تبعات منفی تاسیس مرکز مشاوران قوه قضائیه را نمی‌توان انکار کرد
سرویس: فقه و حقوق - حقوق اجتماعی
1390/03/06
05-27-2011
20:32:48
9003-04117: کد خبر

خبرگزاری دانشجویان ایران - تهران
سرویس: فقه و حقوق - حقوق اجتماعی

رئیس کل دادگستری استان لرستان در مراسم تحلیف 23 کارآموز وکالت در این استان با اشاره به اهمیت سوگندنامه برای برخی مشاغل، گفت: غفلت وکلا از سوگندنامه به عدالت لطمه خواهد زد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جعفر بدری با بیان این مطلب افزود: در بعضی مشاغل به‌خاطر اهمیتی که دارند، افراد قبل از احراز آنها باید سوگند یاد کنند. طبابت، قضاوت و وکالت مشاغلی هستند که متصدی آنها باید در بدو شروع به‌کار سوگند یاد کند.

وی ادامه داد: در مشاغل پرمخاطره مثل قضاوت که انسان نیازمند ممارست و تمرین است، این سوگند باید هر روز در مقابل چشمانش باشد.

رئیس شورای قضایی استان لرستان گفت: به دلیل محدودیت‌هایی که قانون کانون وکلا برای ورود نیروهای جدید به این عرصه ایجاد کرده بود، قوه قضائیه در سال 76 با تاسیس مرکز امور مشاوران، امکان دسترسی را برای همه فراهم کرد اما تبعات منفی آن را نمی‌توان انکار کرد؛ چرا که رقابت نادرستی بین مشاوران و وکلا ایجاد خواهد شد که خیلی‌ها برای جذب مشتری بیشتر جهات اخلاقی حرفه‌ای را نادیده می‌گیرند.

بدری با بیان اینکه وکالت، نظارت می‌خواهد و دادستان انتظامی باید فعال شود و در صورت مشاهده تخلفات را اعلام کند، اظهار کرد: وکلا نباید کاری کنند که به عدالت صدمه وارد شود. به همین منظور باید با متخلفان برخورد شود.

وی همچنین طی سخنانی در جمع قضات شهرستان کوهدشت اظهار کرد: مرتکبان جرم باید احساس کنند که قانون هر لحظه در مقابل آنها ایستاده است.

رئیس کل دادگستری استان لرستان تاکید کرد: احکام قصاص و مجازات قاچاقچیان و اشرار باید با دقت نظر و سرعت بیشتر اجرا شود تا جامعه احساس امنیت خاطر داشته باشد و همه بدانند که قانون همیشه و همه جا وجود دارد و هیچ‌کس نمی‌تواند در مقابل قانون و عدالت دستگاه قضا ایستادگی کند.

بدری با بیان اینکه قانون و احترام به قانون بسیار مهم است، یادآور شد: با اطلاع‌رسانی دقیق باید معلومات حقوقی مردم را بالا برد تا ارتکاب جرائم کاهش یابد.

وی از شوراهای حل اختلاف کوهدشت نیز بازدید به‌عمل آورد و دستوراتی را در راستای پیشبرد اهداف شوراهای حل اختلاف صادر کرد.

رئیس شورای قضایی استان لرستان، در جریان سفر به شهرستان‌های نورآباد و الشتر نیز حفظ حقوق شهروندی را وظیفه‌ای الزامی توصیف کرد.

بدری گفت: قانون اسلام و شرع مقدس برای حفظ حقوق در جامعه است که باید با دقت و قاطعیت اجرا شود.

وی با مهم ارزیابی کردن شکل قضا، تصریح کرد: اشراف دقیق قضات به قانون و آموزش حین خدمت از نکات بسیار مهم در استحکام آرای صادره است.

رئیس کل دادگستری استان لرستان، اهمیت جنبه مدیریتی کار قضات را در گرو تشخیص درست اینکه چه زمانی متهم دستگیر، چه زمانی رای صادر و چه زمانی حکم به اجرا گذاشته شود، دانست و افزود: دقت نظر در قوانین متعدد حقوقی و جزایی برای تقویت بنیه علمی و فکری قاضی بسیار مهم است و قاضی تا زمانی که اشراف دقیق به مفاد قانون نداشته باشد نمی‌تواند حکم دقیقی صادر کند.

بدری مدیریت سیستم قضایی و مدیریت بحران را از نکات بارز مدیریت حوزه قضایی برشمرد و اظهار کرد: نظارت دقیق بر اجرای صحیح احکام صادره بر حسن اجرای قانون و برنامه‌های مدیریتی تاثیر به‌سزایی دارد.

وی همچنین در دیدار امام جمعه شهرستان کوهدشت تاکید کرد: تمامی ادارات، ارگان‌ها، دستگاه‌های نظارتی و انتظامی و همچنین ائمه جمعه و جماعات باید ضمن تعامل بسیار بالا و مثبت با دستگاه قضایی موانع را از بین ببرند و همگی تلاش کنند تا عدالت به‌معنای واقعی کلمه ایجاد شود.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.