×

حقوق بین‌الملل کیفری مکتوب شد

حقوق بین‌الملل کیفری مکتوب شد

حقوق بین‌الملل کیفری مکتوب شد

حقوق-بین‌الملل-کیفری-مکتوب-شد

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی از تالیف کتاب «حقوق بین الملل کیفری» خبر داد و گفت: بررسی و تبیین مباحث جدید حوزه حقوق بین‌الملل که کمتر اثری به آنها اشاره داشته‌ و تنها در قالب چند مقاله عرضه شده‌اند، از جمله اهداف تالیف این کتاب به شمار می‌آید./
 
دکتر بهزاد رضوی‌فرد در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در این باره اظهار داشت: حقوق بین‌الملل کیفری از جمله رشته‌هایی محسوب می‌شود که مانند حقوق کیفری داخلی باید بتواند رفتارهای بین‌المللی را که به خسارات عظیم و غیرقابل جبران  منجر می‌شوند شناسایی کند. این حقوق می‌تواند در بسیاری از موارد، ضامن ثبات و حفظ حاکمیت کیفری ملی شود. بنابراین در سال‌های اخیر به واسطه رخدادهای بین‌المللی، خود به خود توجه به این رشته روزافزون شده است.

مولف کتاب «حقوق بین‌الملل کیفری» ادامه داد: با وقوع حوادث تلخ و مرگبار بمباران و قتل‌ عام نظامیان در لبنان( ژوئیه 2006) و کشتار مردم غزه در سال 2007 توسط صهیونیست‌ها، ناتوانی شورای امنیت در صدور حتی یک قطع‌نامه آتش‌بس نشاندهنده وجود بیماری مُهلک یا بُهت حقوق کیفری در حوزه بین‌المللی بود.

دکتر رضوی‌فرد یادآور شد: به دلیل احساس کمبود کتابی مناسب در حوزه حقوق کیفری به ویژه حقوق بین‌الملل، این اثر را به رشته تحریر درآوردم.

وی عنوان داشت: برخی حقوق‌دانان کیفری معتقدند باید ارزش زمان و مسیر طی‌شده در وادی حقوق بین‌الملل کیفری را دانست. آنها معتقدند در قرن بیستم، حقوق بین‌الملل و به دنبال آن حقوق بین‌الملل کیفری به دو دلیل پیشرفت داشتند، دلیل نخست ناشی از فشار حوادث تاثر برانگیز این قرن است که البته هزینه گزاف آن را بزه‌دیدگان پرداختند و دیگری تاثیراتی است که این حوادث در پی‌دارند. 

وی در پایان گفت: جامعه حقوق‌دان، دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکترای رشته‌های جزا و جرم‌شناسی، مخاطبان این اثر را تشکیل می‌دهند. 

چاپ نخست کتاب «حقوق بین الملل کیفری» اثر دکتر بهزاد رضوی‌فرد توسط بنیاد حقوقی میزان به تازگی منتشر شده است.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.