×

رفع فیلتر CNN و رویترز ربطی به سفر رئیس جمهور به آمریکا ندارد

رفع فیلتر CNN و رویترز ربطی به سفر رئیس جمهور به آمریکا ندارد

دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه گفت برخلاف ادعای برخی سایت‌ها رفع فیلتر دو سایت خبری CNN و رویترز ربطی به سفر اخیر رئیس‌جمهور به آمریکا ندارد

رفع-فیلتر-CNN-و-رویترز-ربطی-به-سفر-رئیس-جمهور-به-آمریکا-ندارد

دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه گفت: برخلاف ادعای برخی سایت‌ها رفع فیلتر دو سایت خبری CNN و رویترز ربطی به سفر اخیر رئیس‌جمهور به آمریکا ندارد.

خرم‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی فارس، در خصوص اینکه برخی از سایت‌ها عنوان کرده‌اند که سایت رویترز و CNN به دلیل حضور رئیس جمهور جدید کشورمان در آمریکا رخ داده است گفت: من از این ادعای این سایت‌های خبری به شدت تعجب می‌کنم.

وی افزود: در شصت و دومین جلسه کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه در تاریخ 19/4/92 مقرر شد دامنه اصلی برخی از سایت‌های خبری نظیر CNN رفع فیلتر شود.

وی گفت: هر چند در این مصوبه قید شد که صفحاتی که محتوای مجرمانه دارد شناسایی شده و فیلتر شوند.

خرم‌آبادی تصریح کرد: از آن جا که کار شناسایی صفحات دارای مصادیق محتوای مجرمانه قدری به طول انجامید رفع فیلتر دامنه اصلی CNN از تاریخ 5 مرداد 92 اجرایی شد. هر چند که بر اساس مصوبه شصت و دومین جلسه مقرر شده تا در آینده اگر همچنان با صفحاتی که دارای مصداق محتوای مجرمانه باشد برخورد شده و آنها فیلتر شوند.

دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه همچنین درباره سایت رویترز نیز گفت: سایت رویترز هم دامنه اصلی‌اش در تاریخ 11 بهمن سال 89 یعنی 31 ماه قبل بر اساس مصوبه کارگروه رفع فیلتر شده ولی صفحاتی که دارای مصادیق محتوای مجرمانه بودند همچنان در فیلتر به سر می‌برد.

خرم‌آبادی در پایان بار دیگر نسبت به اقدام برخی از سایت‌ها در برقراری ارتباط میان رفع فیلتر این دو سایت و سفر اخیر رئیس جمهور به آمریکا اظهار تعجب کرده و عنوان کرد: امیدواریم رسانه‌ها با دقت بیشتری نسبت به انعکاس مطالب اقدام کنند زیرا این دو موضوع هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارند.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.