×

عدم ارائه لایحه اصلاح قانون کار به مجلس

عدم ارائه لایحه اصلاح قانون کار به مجلس

عدم ارائه لایحه اصلاح قانون کار به مجلس

عدم-ارائه-لایحه-اصلاح-قانون-کار-به-مجلس

عدم ارائه لایحه اصلاح قانون کار به مجلس پس از گذشت یک ماه و نیز اظهار بی اطلاعی نمایندگان کارگری و کارفرمایی از مفاد این لایحه، گمانه زنی هایی را مبنی بر احتمال برگشت این مصوبه از دولت به وزارت کار و عدم ارائه آن به مجلس برانگیخته است. به گزارش فارس، اصلاح قانون کار یکی از مباحث چالشی و بحث برانگیز میان وزارت کار و امور اجتماعی، کارگران و کارفرمایان و حتی رسانه ها بود که جهرمی وزیر کار دولت نهم وعده اصلاح این موضوع را طی عمر وزارت خود، به رسانه ها داده بود.

بر این اساس، جهرمی در روزهای آخر عمر دولت نهم از اصلاح قانون کار و تصویب آن در هیئت دولت خبر داد و مقرر شد این مصوبه برای تصویب نهایی به مجلس ارائه شود. این در حالی مطرح می شود که مسئولان مربوطه در معاونت امور مجلس وزارت کار هیچ اطلاعی از رفتن این لایحه به مجلس ندارند. از سوی دیگر، شیخ الاسلامی وزیر کار دولت دهم نیز طی اظهاراتی بر تعامل عمیق و مشورت کارگری و کارفرمایی در اصلاح قانون کار و نیز رعایت اصل سه جانبه گرایی یعنی حضور دولت، کارگر و کارفرما در اصلاح قانون کار تاکید کرده است. در همین راستا برخی محافل خبری از برگشت یا نرفتن اصلاح قانون کار تصویبی در هیئت دولت می دهند که در صورت صحت، این خبر را باید در راستای تعامل بیشتر و رعایت سه جانبه گرایی از سوی شیخ الاسلامی وزیر کار جدید دانست.

عدم اظهارنظر مسئولان وزارت کار در مورد دلایل تعلل در ارائه این لایحه به مجلس این شائبه را ایجاد می کند که منافع کارگران و کارفرمایان در اصلاحیه قانون کار تامین نشده است. این موضوع در حالی مطرح است که چندی پیش طرح قراردادهای موقت کار به علت نگرانی نمایندگان از یک جانبه بودن آن، برای بررسی بیشتر و تامین نظرات کارگران و کارفرمایان به کمیسیون مربوطه ارجاع شد، در همین راستا به نظر می رسد مسئولان وزارت کار با گمان عدم موافقت نمایندگان برای تصویب نهایی لایحه اصلاح قانون کار در مجلس، این لایحه را برای بررسی بیشتر با حضور کارگران و کارفرمایان و تامین نظر طرفین قانون کار تاکنون به مجلس ارائه نکرده اند. در صورت تداوم این روند همان طور که بحث اصلاح قانون کار در دوران وزارت جهرمی یکی از چالش ها و مناقشه میان کارگران، کارفرمایان، دولت و به نحوی رسانه ها بود، این موضوع در شرایط کنونی نیز گریبانگیر وزارت کار در دولت دهم شده و در صورت تعلل بیشتر برای ارائه لایحه نهایی به مجلس، ابهامات در خصوص آن افزایش خواهد یافت.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.