×

قرارداد احداث و فروش شش دانگ یک واحد کارگاهی

قرارداد احداث و فروش شش دانگ یک واحد کارگاهی

قرارداد احداث و فروش شش دانگ یک واحد کارگاهی

قرارداد-احداث-و-فروش-شش-دانگ-یک-واحد-کارگاهی

قرارداد احداث و فروش ششدانگ یک واحد کارگاهی (سوله ) با کاربری صنعتی فروشنده : آقای ............... فرزند ............... شماره شناسنامه ............. صادره از ............ متولد ................. به آدرس : .................................تلفن : ......................... خریدار: آقای .................. فرزند .................. شماره شناسنامه ............. صادره از ........... متولد ................. به آدرس : ......................................................تلفن : ......................... موضوع : احداث و فروش ششدانگ یک واحد کارگاهی به شکل سوله با کاربری (صنعتی) دارای ............. متر مربع زمین و ......... متر مربع سوله دارای مشخصات ذیل واقع در : .................................... جز پلاک ثبتی بخش ......... که بر روی نقشه تائید شده از طرف شرکت بشماره ............... مشخص گردیده و در محل نیز معلوم میباشد و برای خریدار ابهامی وجود ندارد. مشخصات مورد معامله : 1. محصور شده با سقف 4. ازجنوب محدود به حد.......... 2. دارای واحد اداری 5.از شرق محدود به حد......... 3. ازشمال محدود به حد........... 6.ازغرب محدودبه حد.......... مبلغ مورد معامله : عبارت است از ........................... ریال وجه رایج خواهد بود که بترتیب ذیل در وجه فروشنده کارسازی خواهد شد. الف : مبلغ ...................... ریال طی چک شماره ................. بانک .................... در وجه فروشنده پرداخت گردید . باقیمانده بهای مورد معامله که مبلغ ........................ ریال می‌باشد در وجه خریداران دین ثابت است، که طی چکهای مشروحه ذیل تا تحویل مورد معامله پرداخت خواهد شد. 1. چک شماره ....................... مورخ .................... بانک .................... به مبلغ .................... ریال 2. چک شماره ....................... مورخ .................... بانک .................... به مبلغ .................... ریال 3. چک شماره ....................... مورخ .................... بانک .................... به مبلغ .................... ریال 4. چک شماره ....................... مورخ .................... بانک .................... به مبلغ .................... ریال 5. چک شماره ....................... مورخ .................... بانک .................... به مبلغ .................... ریال ب : مبلغ ........................ ریال طی چک شماره ................... بانک ...................... هنگام تنظیم سند رسمی در وجه فروشنده پرداخت خواهد شد. تبصره : با توجه به اینکه احتساب کل مبلغ معامله بصورت تقریبی و با درنظر گرفتن مساحت تخمینی مورد معامله صورت گرفته ، لذا چنانچه مساحت مورد معامله (از جهت کل زمین و سوله) هنگام اخذ سند تفکیکی کمتر یا بیشتر بود به همان میزان محاسبه خواهد شد و به میزان مساحت اضافی یا کسری ثمن معامله افزایش یا کاهش خواهد یافت. شروط :

1. خریدار تعهد و تقبل می نماید که حداکثر ظرف مدت ......... ماه از تاریخ انعقاد قرارداد نسبت به تکمیل واحد خریداری شده اقدام نماید.

2. فروشنده تعهد مینماید که حداکثر ظرف مهلت ........ ماه پس از تحویل مورد معامله در دفترخانه ای که تعیین نموده و به خریدار اعلام نموده حاضر شوند و ضمن دریافت بقیه مبلغ مورد معامله نسبت به تنظیم سند رسمی انتقال مورد معامله به نام خریدار اقدام نماید.

تبصره1 : در صورت عدم تنظیم سند رسمی انتقال در مدت فوق توسط فروشنده ، خریدار می‌تواند نسبت به الزام فروشنده به تنظیم سند رسمی انتقال اقدام نماید.

تبصره 2 : در صورتی که پس از اعلام فروشنده ، خریدار جهت تنظیم سند رسمی انتقال و پرداخت بقیه بهای مورد معامله اقدام ننماید فروشنده می تواند راساً نسبت به وصول کلیه چکهای ............... که بابت بقیه مورد معامله تحویل فروشنده می‌تواند اقدام نموده و در صورت برگشت چک از طریق قانونی وصول و به طور یکجانبه بدون مراجعه به مراجع قضایی مبایعه نامه حاضر را فسخ نماید و خریدار مکلف است نسبت به تخلیه و تحویل مورد معامله به فروشنده اقدام نماید.

3. خریدار قبل از تنظیم سند رسمی حق انتقال و واگذاری مورد معامله را تحت هیچ عنوان اعم از وکالت، اجاره و غیره به دیگری را ندارد مگر اینکه قبلاً فروشنده نظر موافق خود را کتباً اعلام کرده باشد در غیر اینصورت فروشنده تعهدی نسبت به منتقل الیه نخواهد داشت.

4. پرداخت مالیات ، عوارض و اخذ پایانکار تا متراژ قید شده در قرارداد و سند تفکیکی و هزینه های آن بعهده فروشنده و پرداخت هزینه تنظیم سند رسمی (دفترخانه) بالمناصفه خواهد بود.

5. طرفین با علم و اطلاع کافی از وضعیت مورد معامله و شرایط آن مبادرت به انعقاد قرارداد حاضر نموده و صیغه عقد بیع شرعاً و قانوناً جاری شد و ضمناً کافه خیارات ولو خیار غبن فاحش بل افحش از ناحیه طرفین اسقاط شد. به استثنا خیار فسخ تاخیر در پرداخت وجه چکهای مورد معامله مندرج در بندهای 1 و تبصره 2 بند 2 که برای فروشنده باقی خواهد بود.

6. خریدار به منظور تأدیه کامل دین مرقوم خود تمامی مورد معامله بالا را نزد فروشنده در رهن قرارداد که فک رهن نگردد مگر با ادای تمامیت دین مذکور و پرداخت هرقسمت از دین تاثیری در فک رهن ندارد و به عبارت دیگر مورد حاصل خالص فروش مطالبات مذکور خود را از خسارات وصول نموده و زیادت احتمالی را به راهن مسترد دارد و چنانچه راهن تمامیت دین فوق را پرداخت با ارائه مدارک یا قبض سپرده راساً نسبت به فک رهن اقدام کند و راهن حق هیچگونه معامله نسبت به مورد رهن تا پرداخت تمامیت دین فوق را ندارد

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.