×

افزایش اجاره بها بیش از 9 درصد ممنوع!

افزایش اجاره بها بیش از 9 درصد ممنوع!

افزایش اجاره بها بیش از 9 درصد ممنوع!

افزایش-اجاره-بها-بیش-از-9-درصد-ممنوع! وکیل 

مالکان اگر بیشتر از 7 تا 9 درصد افزایش قیمت دهند تعزیرات حکومتی هم با آنها و هم با مشاوران املاکی که این اجاره نامه را نوشته برخورد خواهد کرد.
آفتاب: رئیس اتحادیه املاک از اجرای مانور مهار اجاره بها از اول تیرماه خبر داد و گفت: به دستور وزارت دادگستری و سازمان تعزیرات حکومتی، صاحبخانه ها و موجران از اول تیرماه حق ندارند اجاره بها را بیش از 7 تا 9 درصد افزایش دهند.

مصطفی قلی خسروی در گفت‌وگو با فارس افزود: براساس مصوبه وزارت دادگستری و سازمان تعزیرات حکومتی از اول تیرماه موجران و صاحبخانه‌ها حق دارند 7 تا 9 درصد اجاره بهای خود را افزایش دهند، بنابراین مالکان اگر بیشتر از 7 تا 9 درصد افزایش قیمت دهند تعزیرات حکومتی هم با آنها و هم با مشاوران املاکی که این اجاره نامه را نوشته برخورد خواهد کرد.

خسروی با بیان اینکه این مصوبه به پیشنهاد وزارت مسکن بوده است تاکید کرد: در سال 89 مصوبه‌ای تهیه شده بود که براساس آن می‌خواستند برای کل مناطق 22 گانه تهران حداقل قیمت و حداکثر قیمت اجاره‌بها تعیین کنند اما به نظر می‌رسد این مصوبه اخیر یعنی مجاز بودن افزایش 7 تا 9 درصدی اجاره تا حدودی بهتر از آن تعیین اجاره بها برای مناطق است.

رئیس اتحادیه املاک گفت: در جلسه‌ای که با حضور نیکزاد وزیر مسکن و معاونان ایشان داشتیم در این جلسه به آنها متذکر شدم که هدفمندی یارانه‌ها و مالیات بر ارزش افزوده مطمئنا بر روی قیمت مسکن تأثیر می‌گذارد.

وی اضافه کرد: در سایر کشورها ملک از کالای سرمایه‌ای خارج و به کالا تبدیل شده است در این صورت است که می‌توان برای آن کالا نرخ تعیین کرد.

خسروی افزود: اما وقتی مالکیت در ایران براساس قانون اساسی محترم شمرده می‌شود نمی‌توان برای مالکیت یک نفر تصمیم‌گیری کرد.

وی تاکید کرد: مشاوران املاک مسئول نرخ گذاری ملک نیستند بلکه تنها می‌‌توانند مشاوره بدهند بنابراین وقتی قیمت‌ها بالا باشد آنها نیز نمی‌توانند به راحتی اقدام به معامله کنند.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.