×

آغاز طرح قاضی در مدارس

آغاز طرح قاضی در مدارس

طرح قاضی در مدارس جهت آگاه‌سازی دانش‌آموزان از خطرات بزهکاری‌های اجتماعی و آموزش حقوقی توسط قضات دادگستری لرستان، برای سال تحصیلی 93-92 به همت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم آغاز شد

آغاز-طرح-قاضی-در-مدارس

طرح قاضی در مدارس جهت آگاه‌سازی دانش‌آموزان از خطرات بزهکاری‌های اجتماعی و آموزش حقوقی توسط قضات دادگستری لرستان، برای سال تحصیلی 93-92 به همت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم آغاز شد.

 در فاز اول این طرح که از مدارس شهرستان خرم‌آباد آغاز شد، یک دوره آموزشی در دبیرستان امام خمینی (ره) توسط شاکرمی مستشار دادگاه تجدیدنظر استان برگزار شد.

وی به دانش‌آموزان هشدار داد که با توجه به مقتضیات سنی و حساسیت‌های دوران بلوغ و بحران هویت در این برهه سنی و خطراتی همچون آشنایی با افراد نااهل که در کمین آن‌ها هستند بیش از گذشته مواظب باشند و جوانب احتیاط را رعایت کنند؛ زیرا ممکن است نا آگاهانه در دام افراد خلافکار و منحرف بیفتند.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان نیازمند احتیاط و تفکر بیشتر در چنین مواردی هستند و از همه مهمتر نقش نظارتی والدین در کنترل و هدایت فرزندان در دوست‌یابی و چگونگی گذران اقات فراغتشان است. در ضمن باید با مشاوره و دوره‌های آموزشی موثر، ذهن آن‌ها را نسبت به روبرو شدن با مشکلات آگاه ساخت.

مستشار دادگاه تجدیدنظر استان لرستان خطاب به دانش‌آموزان بیان کرد: اگر با چشمان باز حرکت نکنید در دام آسیب‌های خانمان سوز و جبران‌ناپذیری خواهید افتاد. هوشیاری از موضوعاتی مانند اعتیاد، جرایم اینترنتی و آسیب‌های حوزه مجازی توسط اساتید، دانش آموزان را با خطرات احتمالی پیش رو آشنا می‌کند، البته نقش رسانه‌های ارتباط جمعی در پیشگیری از وقوع جرم از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

شاکرمی اجرای این طرح را به صورت دقیق و برنامه‌ریزی شده در جهت پیشگیری‌های رشد مدار موثر دانست و تداوم آن را با استفاده از قضات و کارشناسان آگاه و با تجربه که با زبان ساده مسائل را بازگو می‌کنند ضروری و مفید برشمرد.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.