×

در عرصه اقتصادی کارنامه درخشانی نداریم

در عرصه اقتصادی کارنامه درخشانی نداریم

در عرصه اقتصادی کارنامه درخشانی نداریم

در-عرصه-اقتصادی-کارنامه-درخشانی-نداریم وکیل 

به گزارش خبرنگار حقوقی ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رییسی در بیست و ششمین همایش سالانه‌ی انجمن‌های اسلامی وزارت امور اقتصاد و دارایی و سازمان امور مالیاتی کشور با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: در آیات نورانی قرآن آمده آنانی که دنبال خودستایی هستند و می‌پندارند اهل تزکیه هستند این پندارشان غلط است چون آنها خودستان هستند. اگر تزکیه مثبت را می‌خواهید انسان باید خودستان باشد.

وی گفت: آنهایی که در دفاع مقدس حضور داشته‌اند مهمترین ویژگی‌شان خودستانی بود. آنها خود نفسانی‌شان را زیر پا گذاشتند و آهنگ‌شان خدامداری و خدامحوری بود و از مهمترین ویژگی آنها این بود که خودشان را از بین می‌بردند و خدا را بر خودشان حاکم کرده بودند و این رمز در تمام سطوح مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی باید به عنوان شاخص‌ترین رمز در جهت موفقیت‌ها بکار گرفته شود.

معاون اول قوه قضاییه، افزود: جلوه‌ای که جبهه‌ها را به سند افتخار تبدیل کرد جلوه‌ی خداخواهی و خدامحوری بود که در قوای سه‌گانه، نیروهای مسلح و تمام بخش‌های حاکمیتی و دولتی این جلوه به عنوان سنگ بنای تفکر، اندیشه و حرکت برای مسوولیت باید قرار داده شود که در انجمن‌های اسلامی نیز اینگونه است.

رییسی در ادامه به تعریف عدالت و مراحل مختلف آن پرداخت و افزود: بعد از توحید هیچ مفهومی در مفاهیم دینی گسترده‌تر از عدالت نیست. عدالت فردی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، عدل و فرج، عدل و معاد، عدل و توحید، عدل و امامت، عدل و عدالت آفاقی بر تمام مفاهیم دینی سایه انداخته است.

وی با تاکید بر این‌که اجرا کردن قانون ضعیف بهتر از بی‌قانونی و بی‌توجهی به قانون است، گفت: اگر عدالت اقتصادی حاکم نباشد بدون تردید فساد اقتصادی سایه می‌افکند و بسیاری از امور را عدالت اقتصادی سامان می‌دهد. در قوانین اقتصادی و مالیاتی باید و نبایدهای قانون و قانون عادلانه تصویب که تمام جوانب را در نظر بگیرد.

معاون اول قوه‌ی قضاییه، مهمترین شاخص برای اجرای عدالت اقتصادی را، اجرای قانون دانست و افزود: اجرای قانون نباید به صورت تبعیض‌آمیز باشد بلکه باید با تمام زوایایی که دارد اجرا شود. هر قدر اجرای قانون نقض شود اجرای عدالت نقض شده است.

رییسی با تاکید بر اینکه قوه‌ی قضاییه مصمم است با مصادیق فساد اقتصادی در هر سطح و لایه‌ای با جدیت برخورد کند، افزود: در 30 سال گذشته در عرصه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی، علمی و ... پیشرفت داشتیم و حضور ارزشمند بوده اما به آن میزان در عرصه‌ی اقتصادی پیشرفت نداشته‌ایم و در این عرصه مشکل داریم و طبق فرموده‌ی مقام معظم رهبری باید یک حرکت و تلاش جهشی در این عرصه صورت بگیرد که ما به نقطه‌ای برسیم که طراز جمهوری اسلامی ایران و عدالت‌خواهی باشد که این کار بستگی به همکاری بخش‌های مختلف نظام دارد.

وی بر اجرایی شدن سند چشم‌انداز و قانون تاکید کرد و گفت: مردم باید احساس عدالت و قانون‌گرایی کنند نه اینکه روش کار طوری باشد که فرهنگ قانون‌گریزی را ترویج دهد که این کار، کار مهمی در بخش مالیات است. توجه به قانون‌مداری، قانون‌گرایی مدیران، فرهنگ مالیات‌گیری از مردم را به صورتی که مردم خودشان اجرا کنند، تبدیل می‌کند که اگر قانون‌گریزی حاکم شود مفری برای عدم اجرای قانون وجود خواهد داشت.

معاون اول قوه‌ی قضاییه، خطاب به اعضای انجمن‌های اسلامی وزارت امور اقتصاد و دارایی، گفت: انتظار داریم در این دولت تازه‌نفس در جهت اجرای عدالت اقتصادی و اجرای اصل 44 قانون اساسی مورد تاکید مقام معظم رهبری و رواج قانون‌مداری و احساس عدالت در مردم و انجام وظیفه، عمل شود.

رییسی افزود: کارنامه‌ی دوران دفاع مقدس درخشان است اما در عرصه‌ی اقتصادی کارنامه‌ی درخشانی نداریم؛ اما می‌توانیم این وضعیت را بهبود ببخشیم. از آنجایی که افراد حاضر در دفاع مقدس مدیران فعلی هستند که کارهایی که گفته می‌شد نمی‌توان انجام داد را اجرا کرده‌اند را با اراده و تصمیم جدی همگانی و اراده‌ی ملی برای تحول به انجام رسانیم.

وی درباره انجمن‌های اسلامی و رسالت‌های آنها، گفت: انجمن اسلامی وزارت امور اقتصاد و دارایی از فعال‌ترین انجمن‌های اسلامی در سطح وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها است که این مجموعه بسیار ارزشمند و دارای توانایی و انگیزه برای ایجاد تحول اقتصادی است.

معاون اول قوه قضاییه، بر گسترش معرفت دینی تاکید کرد و گفت: انقلاب‌مان را فتنه‌های مختلفی از ابتدای انقلاب تاکنون تهدید می‌کرد که فتنه اخیر بعد از انتخابات به وجود آمد یکی از آنها بود اما جنسش با قبلی‌ها فرق می‌کرد و تنها کسی که اهل بصیرت بودند خوب توانستند در عرصه بمانند.

رییسی در پایان بر فعالیت تبلیغاتی و کار و تلاش انجمن‌های اسلامی در جهت تحول اقتصادی تاکید کرد.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.