×

آشنایی با رویه‌های بین‌المللی پیشگیری از جرم

آشنایی با رویه‌های بین‌المللی پیشگیری از جرم

آشنایی با رویه‌های بین‌المللی پیشگیری از جرم

آشنایی-با-رویه‌های-بین‌المللی-پیشگیری-از-جرم وکیل 

کتاب «مجموعه رویه‌های بین‌المللی پیشگیری از جرم» از سوی انتشارات میزان تجدید چاپ شد. این اثر 60 رویه پیشگیری از جرم و تامین امنیت را دربردارد. این رویه‌ها در کشورهای قاره‌های اروپا، آمریکا و آسیا در حال اجراست.
 
دکتر شهرام ابراهیمی، مولف کتاب «مجموعه رویه‌های بین‌المللی پیشگیری از جرم» در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با بیان این مطلب اظهار داشت: کتاب «مجموعه رویه‌های بین‌المللی پیشگیری از جرم» با ارایه مثال‌های عینی رویه‌های پیشگیری از جرم در چهار بخش «امنیت روزانه»، «جوانان در معرض خطر»، «باندهای بزه‌کاران» و «همکاری پلیس در پیشگیری از جرم» قابل استفاده و مطالعه برای متولیان دولتی و غیردولتی برای پیشگیری از جرم و تامین امنیت و همچنین مقامات سیاسی و متخصصان پیشگیری در تمام سطوح محلی، ملی و بین‌المللی به ویژه مقامات پلیسی در کشور است.

عضو هیات علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه شیراز ادامه داد: درباره مبانی نظری پیشگیری از وقوع جرم، گونه‌های آن، متولیان پیشگیری از جرم، چگونگی تنظیم برنامه‌های پیشگیری از جرم و ایرادات ناظر به انواع مختلف پیشگیری از جرم از ابتدای دهه 70 خورشیدی به همت دانشگاهیان جرم‌شناس و صاحب‌نظران به اندازه کافی مطالعه، تحقیق و بررسی شده است.

وی تصریح کرد: سوالی که همواره در همایش‌ها و نشست‌های علمی که با حضور دانشگاهیان و متولیان حوزه پیشگیری و امنیت از سوی نهادهای مختلفی مانند پلیس و قوه قضاییه مطرح می‌شد، این بود که دستاوردهای علمی، ملموس و عینی این نشست‌ها که بتوان از آنها استفاده کرد، چیست.

مولف حوزه حقوق یادآور شد: این نهادها به دنبال دستیابی به رویه‌های عملی، ملموس، تجربه شده و کارآمد این نشست‌های علمی بودند. بنابراین، با مشورت صاحب‌نظران این حوزه، جمع‌آوری دستاوردهای نشست‌ها و همایش‌های علمی پیشگیری از جرم را آغاز کردم و آنها را در کتاب «مجموعه رویه‌های بین‌المللی پیشگیری از جرم» ارایه دادم. 

دکترای حقوق کیفری و جرم‌شناسی با اشاره به بخش‌های مختلف این نوشتار اظهار داشت: در ابتدای هر بخش از این اثر، حدود دو صفحه به توصیف، اهداف، چگونگی اجرا و نتایج هر یک از این رویه‌ها پرداخته‌ام.

مترجم کتاب «خشونت و تلویزیون» در پایان گفت: در بخش دیگری از این اثر، به نقش شهرداری‌ها در پیشگیری از جرم اشاره کرده‌ام و در انتهای کتاب برای سهولت دسترسی پژوهشگران، فهرستی از منابع (کتاب‌ها و مقالات) مرتبط با پیشگیری که در ایران به چاپ رسیده‌اند، ضمیمه شده است.

چاپ دوم کتاب «مجموعه رویه‌های بین‌المللی پیشگیری از جرم» اثر دکتر شهرام ابراهیمی در شمارگان 1000 نسخه، 256 صفحه و بهای 55 هزار ریال به تازگی از سوی انتشارات میزان راهی بازار نشر شده است.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.