×

آیین‌ نامه کار روزنامه‌ نگاری حرفه‌ای منتظر ابلاغ دولت

آیین‌ نامه کار روزنامه‌ نگاری حرفه‌ای منتظر ابلاغ دولت

آیین‌ نامه کار روزنامه‌ نگاری حرفه‌ای منتظر ابلاغ دولت

آیین‌-نامه-کار-روزنامه‌-نگاری-حرفه‌ای-منتظر-ابلاغ-دولت وکیل 

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با ابراز بی‌اطلاعی از دلیل تاخیر در ابلاغ آیین‌نامه کار روزنامه‌نگاری حرفه‌یی از سوی دولت اظهار کرد: شاید این آیین‌نامه در نوبت برای ابلاغ باشد.

علیرضا ملکیان در گفت‌وگو با خبرنگار رسانه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه پیش‌نویس آیین‌نامه کار روزنامه‌نگاری حرفه‌یی در کمیسیون فرهنگی دولت تصویب شده است گفت: این آیین‌نامه باید از سوی دولت ابلاغ شود که هنوز این امر صورت نگرفته است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ایراداتی که از سوی برخی کارشناسان مطبوعات و رسانه به این آیین‌نامه وارد شده بود اصلاح شد یا خیر؟ با بیان اینکه این طرح با اصلاحات جزئی به تصویب کمیسیون فرهنگی دولت رسیده است خاطرنشان کرد: این آیین‌نامه با نظر اساتید علوم ارتباطات و دست‌اندرکاران مطبوعات و با کار کارشناسی تدوین و به هیات دولت ارسال شد.

به گزارش ایسنا این آیین‌نامه بخشی از مفاد متن‌های حقوقی است که در چارچوب مطالعات و تحقیقات مورد نظر معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی برای تدارک طرح نظام حقوقی جامع رسانه‌ها تهیه و تدوین شده است.

متن اولیه پیش‌نویس مذکور طی ماه‌های مرداد، شهریور، مهر و آبان سال 85 در یک گروه کارشناسی متشکل از آقایان کاظم معتمدنژاد، علی‌اکبر قاضی‌زاده، علیرضا ملکیان، علاءالدین ظهوریان و شعبانعلی بهرامپور مورد بررسی و تبادل‌نظر قرار گرفته است و برای تدوین نهایی در شورایی متشکل از اعضای گروه کارشناسی یاد شده و آقایان محمدمهدی فرقانی، مهدی محسنیان‌راد، عباس سلیمی‌نمین، منصور سعدی، محمود عبدالحسینی، مهدی فضائلی، پرویز اسماعیلی، یونس‌ شکرخواه و رضا مقدسی به ریاست علیرضا مختارپور، معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی، مورد ارزیابی قرار گرفته است.

آیین‌نامه کار روزنامه‌نگاری حرفه‌یی در هفت فصل با عناوین تعریف روزنامه‌نگار، قرارداد کار حرفه‌یی روزنامه‌نگاری، حقوق و مسئولیت‌ها، حمایت از روزنامه‌نگار، صدور کارت هویت حرفه‌یی روزنامه‌نگاری، شرایط صدور کارت هویت حرفه‌یی روزنامه‌نگاری و شرایط و مقررات تعلیق و ابطال کارت هویت حرفه‌یی روزنامه‌نگاری را شامل می‌شود.

 

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.