×

یک فوریت طرح دائمی شدن قوانین موقت و آزمایشی قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور تصویب شد

یک فوریت طرح دائمی شدن قوانین موقت و آزمایشی قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور تصویب شد

یک فوریت طرح دائمی شدن قوانین موقت و آزمایشی قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور تصویب شد

یک-فوریت-طرح-دائمی-شدن-قوانین-موقت-و-آزمایشی-قانون-تشکیل-سازمان-بازرسی-کل-کشور-تصویب-شد وکیل 

نمایندگان مجلس به یک فوریت طرحی رای دادند که در صورت تصویب نهایی، قوانینی که به طور موقت و آزمایشی در قانون تشکیل سازمان بازرسی کشور تصویب شده بود، به صورت قانون دائمی شود. به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) یک فوریت این طرح با 112 رای موافق، 30 رای مخالف و 21 رای ممتنع به تصویب رسید و قربانی به عنوان یکی از پیشنهاد دهندگان اظهار داشت: قانون سازمان بازرسی کل کشور اصلاحیه‌ای دارد که به صورت آزمایشی انجام شده و مدت اجرای آزمایشی آن در حال اتمام است. طبق آیین‌نامه‌ی داخلی مجلس اجازه داریم که قوانینی را که به طور موقت و آزمایشی تصویب شده، به صورت ماده واحده به عنوان قانون دائمی به تصویب برسانیم.

محمد دهقان به عنوان مخالف این طرح و عیسی جعفری به عنوان موافق آن به ایراد نظرات خود پرداختند و نادران به استناد ماده 168 آیین‌نامه طی تذکری اظهار داشت: این اولین باری است که می‌خواهیم از ظرفیت این ماده برای دائمی کردن یک قانون آزمایشی استفاده کنیم. وی با بیان این‌که این قانون در کمیسیون تخصصی مورد بررسی و تصویب قرار گرفته است، افزود: چون این اولین باری است که می‌خواهیم یک قانون آزمایشی را با استفاده از این ماده آیین‌نامه به صورت دائمی تبدیل کنیم، نیاز دارد که هیات رییسه ساز و کاری را تعریف کند که نسبت به تصویب کلیات، جزییات و اصلاحات مربوط، از سوی نمایندگان تصمیم‌گیری شود.

به گفته‌ی وی، با توجه به این‌که این قانون در کمیسیون مورد بررسی و تصویب قرار گرفته، باید اطمینان دهیم که مسیر طی شده کارشناسی و جامع‌الاطراف بوده است. محمدرضا باهنر، رییس جلسه‌ی علنی امروز با بیان این‌که این کار طبق آیین‌نامه انجام می‌شود، گفت: این اولین بار نیست که می‌خواهیم چندین ماده را در قالب یک ماده و به صورت دائمی تصویب کنیم. به عنوان مثال معاهدات بین‌المللی به همین صورت در مجلس تصویب می‌شود و حتی اگر این قانون تصویب شود نمایندگان می‌توانند در مورد تک تک مواد آن نظر داده و رای‌گیری کنند.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.