×

تشریح قانون دیوان عدالت اداری

تشریح قانون دیوان عدالت اداری

تشریح قانون دیوان عدالت اداری

تشریح-قانون-دیوان-عدالت-اداری

مولف و پژوهشگر حوزه حقوق درباره کتاب «قانون دیوان عدالت اداری در نظم حقوق کنونی» که به تازگی از سوی نشر جنگل منتشر شده است، گفت: این اثر آراء وحدت رویه هیات عمومی دیوان عدالت اداری و دیوان عالی کشور به ویژه آراء متاخر بر تصویب قانون دیوان عدالت اداری را عنوان می‌کند.

مرتضی نجابت‌خواه، مولف کتاب «قانون دیوان عدالت اداری در نظم حقوق کنونی» در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با اعلام این خبر اظهار داشت: «قانون مدنی در نظم حقوقی کنونی» عنوان کتابی است که توسط دکتر ناصر کاتوزیان به رشته تحریر درآمده است. این اثر تمامی قوانین مدنی در نظم حقوق کنونی را دربر دارد.
 
وی ادامه داد: مولفان بی‌شماری درباره قوانین مختلف مندرج در کتاب «قانون مدنی در نظم حقوقی کنونی» مانند قانون‌های تجارت و مجازات، کتابی مستقل ارایه کرده‌اند، اما پیش از تالیف کتاب «قانون دیوان عدالت اداری در نظم حقوق کنونی» اثری که به صورت مجزا به تشریح قانون دیوان عدالت اداری بپردازد، در بازار کتاب به چشم نمی‌خورد. بنابراین تصمیم گرفتم اثری را ارایه دهم تا به طور مفصل و جامع به تفسیر قانون دیوان عدالت اداری بپردازد.

مولف کتاب «قانون دیوان عدالت اداری در نظم حقوق کنونی» تصریح کرد: قانون دیوان عدالت اداری نخستین بار سال 1360 توسط مجلس وضع و سال 1385 با تغییرات گسترده‌ای مواجه شد. در آن زمان اثری که به تفسیر مطالب جدید قانون دیوان عدالت اداری مصوب سال 1385 بپردازد، وجود نداشت، بنابراین کتاب اثر کنونی را با هدف تشریح این مفاهیم به رشته تحریر درآوردم.

نجابت‌خواه ادامه داد: این اثر که با مقدمه دکتر محمدحسین زارعی، عضو هیات علمی دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی و دکتر محمدجواد شریعت‌باقری، معاون آموزش و پژوهش دیوان عدالت اداری آغاز می‌شود، نخستین مجموعه‌ای به شمار می‌آید که پس از گذشت سی سال از تشکیل دیوان عدالت اداری به بررسی قانون دیوان عدالت اداری با گردآوری آراء قضایی، نظریه‌ها و قوانین و مقررات مرتبط با مواد مختلف قانون دیوان عدالت اداری پرداخته است.

وی افزود: قضات دیوان عدالت اداری و مراجع علمی و دانشگاهی به ویژه دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکترای حقوق عمومی، مخاطبان اصلی این اثرند که با هدف ارایه شرح مفصلی از مواد قانون دیوان عدالت اداری تالیف شده است.
 
مولف کتاب «قانون دیوان عدالت اداری در نظم حقوق کنونی» یادآور شد: در تالیف این نوشتار از آراء وحدت رویه هیات عمومی دیوان عدالت اداری و در مواردی دیوان عالی کشور به ویژه آراء متاخر بر تصویب قانون دیوان عدالت اداری بهره گرفته‌ام.

وی در پایان گفت: در پیوست این کتاب، نظرات کمیسیون مشورتی دیوان عدالت اداری و قوانین و مقررات مرتبط با دیوان عدالت اداری ارایه شده‌اند.

چاپ نخست کتاب «قانون دیوان عدالت اداری در نظم حقوق کنونی» در شمارگان 1000 نسخه، 328 صفحه و بهای 50 هزار ریال به تازگی از سوی انتشارات جنگل منتشر شده است.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.