×

کیفرخواست پنج متهم اصلی پرونده سایت‌های مستهجن صادر شد

کیفرخواست پنج متهم اصلی پرونده سایت‌های مستهجن صادر شد

کیفرخواست پنج متهم اصلی پرونده سایت‌های مستهجن صادر شد

کیفرخواست-پنج-متهم-اصلی-پرونده-سایت‌های-مستهجن-صادر-شد وکیل 

معاون دادستان تهران و سرپرست دادسرای ویژه‌ی رسیدگی به جرایم رایانه‌ای و فناوری ارتباطات از صدور کیفرخواست برای پنج متهم اصلی پرونده‌های سایت‌های مستهجن به اتهام افساد فی‌الارض خبر داد.

رضا جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی ایسنا، تصریح کرد: عمده‌ی کار مربوط به پرونده‌ی سایت‌های مستهجن تمام شده و کار تحقیقاتی و کارشناسی در مورد متهمان ردیف‌های اول این پرونده‌ها یعنی مدیران سایت‌ها به پایان رسیده است.

وی افزود: برای پنج نفر از متهمان این پرونده‌ها که نقش اصلی را در اداره‌ی سایت‌های مستهجن ایفا می‌کردند کیفرخواست صادر شده و پرونده‌ی آنها با توجه به صلاحیتی که قانون نحوه‌ی مجازات اشخاصی که در امور سمعی و بصری فعالیت غیرمجاز می‌کنند تعیین کرده است به دادگاه انقلاب ارسال می‌شود.

معاون دادستان تهران، اتهام متهمان این پرونده‌ها را در کیفرخواست‌های صادره افساد فی‌الارض عنوان کرد و گفت: دادسرای تهران با قوت، قدرت و حساسیت نسبت به این موضوعات مسائل را دنبال می‌کند و به هیچوجه از این قبیل مسائل به سادگی نخواهیم گذشت. البته در ابتدای راه هستیم و متاسفانه مردم هم آگاهی کافی در خصوص جنایاتی که در فضای سایبر اتفاق می‌افتد ندارند.

سرپرست دادسرای ویژه‌ی رسیدگی به جرایم رایانه‌ای و فناوری ارتباطات، اظهار کرد: مسوولان امر نیز تاکنون نسبت به این مسائل بی‌توجه بوده‌اند. ایجاد دیوار حائل در مرزهای شرقی کشور برای جلوگیری از مواد مخدر که تخریب‌کننده‌ی جسم هموطنان است قطعا کار خوبی است اما باید ببینیم که در خصوص مسائل سایبر و فضای مجازی که جرایم آن گاهی روح، اخلاق، اعتقادات و هویت جامعه را هدف می‌گیرند به چه میزان هزینه کرده‌ایم و راه‌های پیشگیرانه را برگزیده‌ایم.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.