×

مخالفان اجرای حکم قصاص در ملأ عام درس‌ خوانده‌های مکتب غرب هستند

مخالفان اجرای حکم قصاص در ملأ عام درس‌ خوانده‌های مکتب غرب هستند

مخالفان اجرای حکم قصاص در ملأ عام درس‌ خوانده‌های مکتب غرب هستند

مخالفان-اجرای-حکم-قصاص-در-ملأ-عام-درس‌-خوانده‌های-مکتب-غرب-هستند

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: مخالفان اجرای حکم قصاص در ملأعام به بهانه آزرده نشدن روحیه شهروندان درس‌خوانده‌های مکتب غرب هستند.
نیره اخوان نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی فارس، درباره اجرای احکام مربوط به قصاص در ملأ عام گفت: به نظر می‌رسد اجرای چنین احکامی در بازدارندگی از وقوع برخی جرائم موثر باشد. وی ادامه داد: اصل تعیین مجازات و اجرای آن تنبیه افراد مجرم است اما در برخی از موارد براساس تشخیص قاضی پرونده چنین احکامی به صورت علنی و در ملأ عام اجرا می‌شود.

عضو کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: قطعاً نمی‌توان نتیجه و تأثیر اجرای چنین احکامی را در ملأعام نادیده گرفت و منکر شد زیرا به طور قطع هم باعث تنبیه مجرم و هم باعث ایجاد تنبه در افرادی خواهد شد که شاهد صحنه اجرای حکم خواهند بود.

نیره اخوان در پاسخ به این سوال فارس مبنی بر اینکه برخی از افراد و کارشناسان معتقدند اجرای حکم قصاص در ملأ عام باعث جریحه‌دار شدن روحیه شهروندان و همچنین ایجاد تأثیرات منفی در آنها می‌شود گفت: این افراد غالباً در مکاتب غربی درس خوانده‌اند. وی افزود: مشخصاً کسانی که روحیه‌شان با دیدن چنین صحنه‌هایی همخوانی ندارد هیچ‌گاه برای دیدن اجرای حکم به محل تعیین شده نخواهند رفت و این افراد کسانی هستند که در آینده هم مرتکب جرم نخواهند شد، پس مشکلی ایجاد نمی‌شود.

به گزارش فارس پس از وقوع قتل در منطقه سعادت آباد که دستگاه قضایی ظرف 2 ماه به آن پرونده رسیدگی کرد و در نهایت حکم قصاص محکوم پرونده در ملأعام اجرا شد 15 روز قبل مرد جوانی در منطقه پل مدیریت دختر جوانی را با ضربات متعدد چاقو به قتل رساند و یک دختر دیگر را مجروح کرد.


برخی کارشناسان معتقدند باید احکام مربوط به قصاص در ملأعام اجرا شود تا بازدارندگی لازم را در سطح جامعه داشته باشد و شاهد چنین حوادثی نباشیم.

به نقل از فارس

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.