×

پنج روش ابلاغ آراء دیوان عدالت اداری تعیین شد

پنج روش ابلاغ آراء دیوان عدالت اداری تعیین شد

پنج روش ابلاغ آراء دیوان عدالت اداری تعیین شد

پنج-روش-ابلاغ-آراء-دیوان-عدالت-اداری-تعیین-شد

وکلای ملت در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) و در ادامه رسیدگی به جزئیات لایحه اعاده شده تشکیلات و آئین دادرسی دیوان عدالت اداری مواد دیگری از این لایحه را بررسی و تصویب کردند.
نمایندگان مجلس روش‌های ابلاغ آرای دیوان عدالت اداری را تعیین کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، وکلای ملت در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) و در ادامه رسیدگی به جزئیات لایحه اعاده شده تشکیلات و آئین دادرسی دیوان عدالت اداری مواد دیگری از این لایحه را بررسی و تصویب کردند.

بر اساس مصوبه مجلس، هر‌گاه شخص ثالثی در موضوع پرونده مطروحه در شعب دیوان عدالت اداری، برای خود حقی قائل باشد یا خود را محق ‌یکی از طرفین ذی‌نفع بداند، می‌تواند با تقدیم دادخواست وارد دعوا شود. در صورتی که دادخواست مذکور قبل از صدور رای واصل شود، شعبه پس از ارسال دادخواست، برای طرفین دعوا و وصول پاسخ آنان با ملاحظه پاسخ هر 3 طرف مبادرت به صدور رأی می‌کند.

همچنین بهارستان نشینان مقرر کردند هر گاه شاکی و یا طرف شکایت اخذ توضیح از هر شخص حقیقی و حقوقی را درخواست کند و شعبه دیوان عدالت نیز آن را مؤثر در کشف حقیقت بداند، نسبت به اخذ توضیح اقدام خواهد کرد.

شعبه دیوان عدالت اداری می‌تواند رأسا نیز نسبت به اخذ توضیح از سایر اشخاص اقدام کند.

خانه ملتی‌ها مصوب کردند آرای شعب دیوان عدالت اداری که بدون دخالت فرد ثالث ذینفع در مرحله دادرسی صادر شده در صورتی که به حقوق شخص ثالث خلل وارد کرده باشد، ظرف 2 ماه از تاریخ اطلاع از حکم‌، قابل اعتراض است. این اعتراض در شعبه رسیدگی کننده به پرونده مطرح می‌شود و شعبه مذکور با بررسی دلایل ارائه شده، مبادرت به صدور رأی می‌کند.

خانه ملتی‌ها مصوب کردند شعبه دیوان اداری پس از رسیدگی و تکمیل تحقیقات، ختم رسیدگی را اعلام و ظرف یک هفته مبادرت به انشاء رأی می‌کند.

نمایندگان مجلس همچنین شعبه دیوان عدالت را مکلف کردند در مورد هر شکایت به طور خاص تعیین تکلیف کنند و نباید به صورت عام و کلی، حکم صادر کنند.

بر اساس مصوبه دیگر جلسه علنی صبح امروز مجلسی‌ها، دادنامه پس از صدور، ثبت می‌شود و رونوشت آن ظرف 5 روز برای ابلاغ به طرفین ارسال می‌شود.

بهارستان نشینان همچنین مقرر کردند که ابلاغ آرای دیوان عدالت اداری می‌تواند به یکی از طرق ذیل صورت گیرد.

الف- به طرفین شکایت یا وکیل یا قائم‌مقام و یا نماینده قانونی آنان توسط دفتر شعبه

ب- از طریق اداره ابلاغ به موجب مقررات آئین دادرسی مدنی‌

ج- از طریق پست الکترونیکی یا نمابر به ادارات دولتی یا شکات به تقاضای قبلی آنان برای استفاده از این روش ابلاغ

د- از طریق دفاتر اداری دیوان عدالت اداری موضوع ماده 6 این قانون‌

هـ - به وسیله دادگستری محل اقامت‌

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.