×

بهره گیری از مشاوره های پزشکی قانونی از ابزار به نتیجه رسیدن پرونده های قضایی است

بهره گیری از مشاوره های پزشکی قانونی از ابزار به نتیجه رسیدن پرونده های قضایی است

قائم‌مقام رییس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت ابزارها و امکاناتی در اختیار قضات قرار گرفته که می‌توانند در راستای تحقق عدالت و روشن شدن حقیقت از آن بهره‌مند شوند یکی از این ابزارها بهره‌گیری از مشاوره‌های پزشکی قانونی است که در به نتیجه رسیدن بسیاری از پرونده‌های قضایی مؤثر است

بهره-گیری-از-مشاوره-های-پزشکی-قانونی-از-ابزار-به-نتیجه-رسیدن-پرونده-های-قضایی-است وکیل 

قائم‌مقام رییس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: ابزارها و امکاناتی در اختیار قضات قرار گرفته که می‌توانند در راستای تحقق عدالت و روشن شدن حقیقت از آن بهره‌مند شوند. یکی از این ابزارها بهره‌گیری از مشاوره‌های پزشکی قانونی است که در به نتیجه رسیدن بسیاری از پرونده‌های قضایی مؤثر است.

 عبدالرزاق برزگر در مراسم افتتاح آزمایشگاه آسیب‌شناسی و تکمیل آزمایشگاه سم‌شناسی با بیان این مطلب، افزود: در حال حاضر به طور متوسط سالانه حدود سه میلیون نظریه کارشناسی از سوی پزشکی قانونی به مراجع قضایی ارائه می‌شود که در ارائه این نظرات در کنار کیفیت، دقت و سرعت کار نیز از اهمیت قابل توجهی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه لازمه ارائه خدمات با دقت و سرعت بالا نیازمند بهره‌گیری مناسب از امکانات مختلف است، خاطرنشان کرد: در کنار این موضوع پیچیده‌تر شدن جرائم و بررسی آن‌ها نیز نیاز به امکانات و تجهیزات را بیشتر می‌کند.

برزگر افزود: خوشبختانه با وجود محرومیت‌ها و محدودیت‌هایی که سازمان با آن مواجه است، همکاری و همراهی مسئولین استانی و به ویژه استانداری و ستاد بحران استان و نیز حمایت‌های مسئولین قضایی استان موجب جبران بخشی از این عقب ماندگی‌ها در استان خراسان جنوبی و راه‌اندازی آزمایشگاهی با امکانات مناسب شده است.

قائم‌مقام رییس سازمان پزشکی قانونی کشور اظهار امیدواری کرد که آزمایشگاه پزشکی قانونی خراسان جنوبی که در رده 10 آزمایشگاه استان‌های بزرگ کشور قرار دارد بتواند خدمات لازم را به بهترین شکل به مردم ارائه کند.

وی به وظایف آموزشی و پژوهشی سازمان اشاره کرد و ادامه داد: سازمان در کنار فعالیت‌های جاری، وظایف آموزشی و پژوهشی نیز بر عهده دارد که برگزاری همایش طب و قضا در آبان ماه امسال برای بررسی مسائل مشترک میان قضات، حقوقدانان و پزشکان قانونی از جمله اقدامات سازمان در راستای برنامه‌های آموزشی و پژوهشی است.

برزگر با اشاره به محدودیت‌های سازمان در بخش نیروی انسانی، حمایت‌های دستگاه‌های مختلف را زمینه ساز رفع این مشکل دانست و در ادامه به بیان شرایط خاص ارباب رجوع در سازمان و متالم بودن آنان اشاره کرد و گفت: صبر و بردباری از مهم‌ترین نیازها و شاخصه‌های همکاران شاغل در این سازمان است که لازم است از تمامی همکاران به دلیل برخورد مناسب با ارباب رجوع و ارائه خدمات مطلوب به آن‌ها تشکر کنم.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.