×

قانون اصلاح موادى از قانون استخدام نیروى انتظامی ابلاغ شد

قانون اصلاح موادى از قانون استخدام نیروى انتظامی ابلاغ شد

قانون اصلاح موادى از قانون استخدام نیروى انتظامی ابلاغ شد

قانون-اصلاح-موادى-از-قانون-استخدام-نیروى-انتظامی-ابلاغ-شد

مدت هر سال خدمت کارکنان در مناطق عملیاتی و مشاغل ویژه از نظر محاسبه پرداخت حقوق سنوات بازخریدی معادل یک سال و نیم محسوب می‌شود

ایلنا: با اصلاح قانون استخدام نیروی انتظامی، مدت هر سال خدمت کارکنان در مناطق عملیاتی و مشاغل ویژه از نظر محاسبه پرداخت حقوق سنوات بازخریدی معادل یک سال و نیم محسوب می شود .
به گزارش ایلنا قانون اصلاح موادی از قانون استخدام نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران مصوب 1382 که در مجلس تصویب و به تایید شورای نگهبان رسیده است، از سوی رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شد.

بر اساس ماده(15) مکرر به قانون استخدام نیروی انتظامی، کارکنان خرید خدمت به کسانی اطلاق می شود که طبق مقررات مربوط، خدمت مشخصی را برابر قرارداد معین انجام می هند. خرید خدمت اشخاص بنا به ضرورت و برای مدت محدود به موجب آیین نامه ای است که توسط نیروی انتظامی با هماهنگی وزارت کشور تهیه می شود و پس از تایید ستاد کل به تصویب هیئت وزیران می رسد.
همچنین بر این اساس، تایید وضعیت کارکنان در هر یک از ارزیابی های سه گانه موضوع ماده(88) فقط برای مورد استعلامی ملاک عمل است و در خصوص سایر مواردی که بر طبق آیین نامه های مربوطه نیاز به ارزیابی است، جداگانه اقدام می شود.

تبدیل درجه موقت به دائم

بر اساس این قانون، در صورتی که مشمولان این ماده در حین استفاده از درجه یا رتبه موقت بازنشسته موضوع ماده(130) این قانون، شهید، مفقودالاثر، اسیر، از کار افتاده، معلول و یا فوت شوند، درجه یا رتبه موقت آنان به دائم تبدیل می شود.

مرخصی اضطراری برای کارکنان فاقد مرخصی ذخیره و استحقاقی سالانه

بر این اساس، مرخصی اضطراری کارکنانی که مرخصی ذخیره و استحقاقی سالانه ندارند، اما به اضطرار نیاز به مرخصی دارند، می توانند حداکثر به مدت پانزده روز از مرخصی استحقاقی سال بعد استفاده کنند.

همچنین با اصلاح ماده(125) این قانون، به شکایات کارکنان از رده‌های بالاتر در امور خدمتی تا فرمانده انتظامی استان یا رؤسا و مسئولان رده‌های هم‌طراز به ترتیب سلسله مراتب رسیدگی می‌شود. در صورت اصرار شاکی به اعلام شکایت خود، مراتب در هیئت موضوع ماده(121) این قانون مطرح می شود. رأی هیئت مذکور نیز قابل تجدیدنظر در هیئت موضوع ماده(122)ست.

براین اساس، با اصلاح ماده(130) وتبصره‌های این ماده از قانون مذکور کارکنان مشمول این قانون با داشتن سی سال خدمت و یا شصت سال سن بازنشسته می‌شوند.
در مواقع استثنایی و نیاز نیروی انتظامی به تشخیص و پیشنهاد فرمانده نیروی انتظامی و تمایل کارکنان، در صورت تصویب هیئت مذکور در ماده(122) این قانون، بازنشستگی به مدت محدود و حداکثر به مدت سه سال به تعویق می افتد. این مدت حداکثر برای یک بار بنا به تصویب هیئت مذکور تمدید می شود.

تقاضای بازنشستگی با حداقل 25 سال خدمت

همچنین کارکنانی که دارای حداقل 25 سال خدمت باشند، می‌توانند شخصاً تقاضای بازنشستگی کنند. قبول یا رد تقاضای آنان موکول به نظر نیروی انتظامی است و صرف تقاضای بازنشستگی رافع مسئولیت‌های محوله نیست. این مدت برای زنان 20 سال است.

بر این اساس، کارکنان شاغل در مشاغلی که به موجب قوانین خاص، شرایط ویژه‌ای از نظر سنوات بازنشستگی برای آنها پیش‌بینی شده است، از قبیل سخت و زیان‌آور و کار با اشعه و نظایر آن مشمول مقررات مربوطه خواهند بود.

در صورتی که کارکنان در طول اجرای تنبیه تنزیل موقت درجه یا رتبه بازنشسته شوند، به استثناء مشمولان تبصره(2) این ماده با درجه یا رتبه قبل از تنبیه بازنشسته می شوند.

محاسبه یک و نیم سال خدمت برای کارکنان مناطق عملیاتی و مشاغل ویژه

همچنین با اصلاح ماده(135) قانون استخدام نیروی انتظامی، مدت هر سال خدمت کارکنان در مناطق عملیاتی و مشاغل ویژه از نظر محاسبه پرداخت حقوق سنوات بازخریدی معادل یک سال و نیم محسوب می شود.

بر این اساس، با اصلاح ماده(201) مکرر به قانون، نیروی انتظامی موظف است، کارکنان خود را در قبال حوادثی که در ارتباط با انجام وظایف سبب پرداخت دیه یا جبران خسارات می شود، بیمه کند. آیین نامه اجرایی این ماده به پیشنهاد نیروی انتظامی با هماهنگی ستاد کل تهیه می شود و از طریق وزارت کشور به تصویب هیئت وزیران می رسد.

بر اساس این قانون، نیروی انتظامی موظف است؛ کلیه آیین نامه ها، دستورالعمل ها و اساسنامه های مندرج در این قانون را به جز در مواردی که مهلت مشخصی برای آنها تعیین شده است، حداکثر ظرف شش ماه تهیه کند و در سیر مراحل تصویب در مراجع ذی صلاح برابر مفاد این قانون قرار دهد.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.