×

آگاهی مردم از حقوق شهروندی گامی مهم در تحقق انتظارات آنهاست

آگاهی مردم از حقوق شهروندی گامی مهم در تحقق انتظارات آنهاست

یک حقوقدان گفت بسیاری از حقوقدانان معتقدند اجرای بهتر قانون حفظ حقوق شهروندی نیازمند ضمانت اجرا است، اما باید به این نکته توجه داشت، که آگاهی مردم در این زمینه نقش مهمی در برآورده شدن انتظارات آنها دارد

آگاهی-مردم-از-حقوق-شهروندی-گامی-مهم-در-تحقق-انتظارات-آنهاست وکیل 

یک حقوقدان گفت: بسیاری از حقوقدانان معتقدند اجرای بهتر قانون حفظ حقوق شهروندی نیازمند ضمانت اجرا است، اما باید به این نکته توجه داشت، که آگاهی مردم در این زمینه نقش مهمی در برآورده شدن انتظارات آنها دارد.

"سعید خورشیدی" در ارتباط با چگونگی اطلاع مردم از حقوق شهروندی اظهار داشت: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بر اساس توجه به حفظ حقوق ملت پایه‌ریزی شده، به طوری که فصل سوم آن به رعایت کامل حقوق شهروندی اشاره داشته، اما این در حالی است که بسیاری از افراد جامعه اطلاعات کافی از حقوق خود ندارند.

وی ادامه داد: بسیاری از حقوقدانان معتقدند اجرای بهتر قانون حفظ حقوق شهروندی نیازمند ضمانت اجرا است، اما باید به این نکته توجه داشت، که آگاهی مردم در این زمینه نقش بیشتری در برآورده شدن  انتظارات آنها دارد.

خورشیدی افزود: برای اجرایی شدن قانون حقوق شهروندی باید سازوکارهای اجرایی در این رابطه تعبیه شود، به طوری که با قرار دادن کلیات این قانون در کتب آموزشی، افراد از همان دوره‌های اولیه با حقوق خود آشنا شوند.

این حقوقدان در پایان خاطرنشان کرد: سازمان‌های مردمی، رسانه‌ها، صدا و سیما و تبلیغات در زمینه بازتعریف قانون حفظ حقوق شهروندی، نقش به‌سزایی در آگاهی افراد جامعه از این قانون دارد.

منبع : باشگاه خبرنگاران

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.