×

پیشنهاد در رابطه با ریاست اتحادیه

پیشنهاد در رابطه با ریاست اتحادیه

قطعاً آقای بهمن کشاورز را بیش از تمام اعضاء اتحادیه می شناسم زیرا هم سن بنده از ایشان بیشتر است و هم سابقه وکالت که ایشان 43 سال و بنده50 سال سابقه وکالت دارم و از سالیان قبل به منش و روش و طرز تفکر ایشان آشنائی دارم خود ایشان می دانند که در تمام این 50 سال از فعالین حوزه وکالت بوده ام و هستم و ادعایی هم برای احراز هیچ سمتی در مدیریت اتحادیه و کانون ندارم

پیشنهاد-در-رابطه-با-ریاست-اتحادیه

قطعاً آقای بهمن کشاورز را بیش از تمام اعضاء اتحادیه می شناسم زیرا هم سن بنده از ایشان بیشتر است و هم سابقه وکالت که ایشان 43 سال و بنده50 سال سابقه وکالت دارم و از سالیان قبل به منش و روش و طرز تفکر ایشان آشنائی دارم.خود ایشان می دانند که در تمام این 50 سال از فعالین حوزه وکالت بوده ام و هستم و ادعایی هم برای احراز هیچ سمتی در مدیریت اتحادیه و کانون ندارم.

 دقیقاً به یاد ندارم کدام دوره از ادوار گذشتۀ انتخابات هیئت مدیره کانون مرکز، تأیید صلاحیت کاندیداها، خصوصاً آقایان کشاورز، افتخار جهرمی و مستوفی محل اشکال شد و عنوان و اظهار می شد که مشکل عدم ارسال به موقع اسامی وکلای مورد تأیید جهت شرکت در انتخابات هیئت مدیره کانون مربوط به آقایان مذکور است و نگرانی هائی در جامعه وکالت ایجاد شده بود. در ملاقات های جداگانه ای که با آقایان داشتم درخواست نمودم اگر صلاح می دانند برای رفع این نگرانی ها و عوارض موجود و به مصلحت کانون شخصاً اعلام انصراف نمایند. تنها کسی که صریح و روشن به این دعوت لبیک گفت آقای مستوفی بودند. دو نفر آقایان دیگر به اگر و مگر اکتفا کردند .
در این مقال قصد ندارم در ارتباط با اتحادیه و عملکرد این مجموعه و اساسنامه ای که تا به حال چند مرتبه تغییر و اصلاح شده و هزینه هایی که در هر سال به دوش وکلا گذارده میشود و اعلامیه های تکراری در پایان هر نشست مطلبی بنویسم چون با شرایط موجود تصور می شود این آخرین دوره عمر اتحادیه باشد.

اما موضوع اصلی این است که آقای کشاورز کاندیدای ریاست اسکودا شده اند. متاسفانه تک محوری حاکم بر جامعه وکالت این نهاد به اصطلاح مدنی را سال هاست زیر سئوال برده و از ابهت و شأن آن کاسته و ایرادی است که سال ها بر آن پای فشرده ام . انتخابات کانون مرکز در ادوار گذشته بر محوریت چند نفر و ریاست آن با دو یا سه نفر عقد اخوت بسته و این آقایان مشکل از گردونه کنار میروند. حال سئوال این است که آیا واقعاً در این جامعه آنقدر زمینه خالی و مرد میدانی موجود نیست که بالاخره بایستی دست به دامان افراد معینی شد و یا به جهاتی بایستی به رای دهنده ایراد گرفت که بحثی جداگانه است.

آقای کشاورز صرفنظر از مدتی که ریاست اتحادیه را به عهده داشته در هر دوره شش ماهه به اتفاق آقای جندقی به عنوان میهمانان ویژه به این گردهم آیی ها دعوت و با ایجاد زمینه سخنرانی برای آقای کشاورز و نشست و برخاست و رد و بدل شدن تحف و هدایا قهراً با اعضای اتحادیه مهربان و صمیمی میشوند به اضافه سایر امتیازاتی که تبعاً  به این ارتباطات کمک مینماید. طبیعی است که این محدوده روشن و آشکار و سایر روابط و گفتگوهای پنهان و ناگفتنی در هیچ زمان مجال و فرصت به دیگران داده نمی شود که خود را به مرور به کل اعضای اتحادیه تعرفه نمایند. در جلسات اتحادیه سخنرانی افراد معین و حتی در کنگره وکلا نیز چهارچوب ها مشخص و سرانجام هیچگونه زمینه رقابتی و نقد و گفتگو در ارتباط با اتحادیه فراهم نیست و لابی های از قبل فراهم شده. قهری است که همکاران عزیز عضو اتحادیه نیز شناخت خاصی از افراد دیگر پیدا نمینمایند و طبیعی است که در چنین اوضاع و احوال بسته ای فضای انجام یک انتخابات دموکراتیک مسدود و افراد حاضر به دخالت و شرکت نمی شوند.

حال که چنین است پیشنهاد اینجانب به جناب آقای کشاورز این است که شخصاً به نفع سایر کاندیدا های ریاست اعلام انصراف نمایند با توجه با اینکه به نظر می رسد از نظر مقررات محدودیتی نیز برای زمان اعلام زمان داوطلبی وجود ندارد. با این عمل به جامعه وکالت پیام و به جوانان بیاموزند که :

1- چگونه عملاً می توان راه گشای ایجاد زمینه دمکراسی بود؟

2- اگر غرض خدمت است، با انجام مسئولیت های قبلی اگر خدمتی بوده، انجام و اگر فرصتی بوده، برآورده . اینک امکان خدمتگزاری را به دیگران واگذار شود.

3- به علاوه دیگر سن و شخصیت ایشان در گرو این سمت ها نیست.

4- اعضاء اتحادیه را از قید نان و نمکی که هر سال حداقل دو مرتبه با هم تناول می فرمایند خلاص نمایند.

چه شیرین است همانطور که در جلسه گذشته اردبیل گفتند که با 43 سال وکالت می توان شیخ وکلا بود، این شیخوخیت را از قالب ریاست اتحادیه خارج و با عنوان مشاور در کنار جامعه وکالت قرار گرفت.

حسن رستگار - وکیل دادگستری

منبع : وکلای ملت

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.